SEMUA SELAMAT

Alhamdullillah, Karim selamat mendaftar, kami pengiring selamat sampai, duit pun selamat.....

Pukul 9.30 sarapan pagi. Menu biasa Kelantan, Nasi Kerabu... Sedap...

















Pukul 10 pg bertolak Universiti Kelantan. Dekat je daripada rumah Kak Sakila. Beberapa minit di UMK, kami dengan kejamnya melepaskan Karim mendaftar sendiri. (Nak biar dia berdikari..he2).










Kak Lah hantar kami ke Pasar Siti Khadijah.... saya setakat membeli baju tidur... (Kak La kata, tu yang malas bangun, asyik beli baju tidorrrr je). Si Wazir membeli sampin baruuuuu... tema raya tahun ni, purple!. Selain tu kami ade le beli sikit jajan2 untuk dilantak dalam kereta. Tak shopping banyak. Tak dok pitih!. Duit rupiah adalah ratus ribu!. Lagi pun sian Kak Lah... kena 'out station' (hantar kami2 ke sana sini ni le... he2).
Balik shopping, ambil Karim di UMK & singgah rumah Kak Lah. Sholat & salam2 perpisahan. Tepat Kul 3.00 petang, kami bertolak balik ke kampung halaman kami. Karim dihantar semula oleh 'pak angkat'nya yang baruuuuu.... Wazir & Ati... buat2 senyum le...

Perjalanan agak lancar walau kereta agak banyak. Yang sangkutnya bila ikori 'kura2' (lori balak). Lepas satu, satu kami potong. Respect juga kat pemandunya. Bila line clear, dia mesti bagi signal, membenarkan kami memotong. Cuma ada juga lah 1 - 2 kura2 tua yang macam tak sedor diri. Ada ke kura2 nak potong jalan kura2 lain. Yang jadi mangsa kami di belakangnya le... MYVI silver... he2 kadang2 lawak juga. Walau bagai mana pun, terima kasih kerana etika pemanduan mereka yang baik. Tak dapatlah kami rasa pengalaman sebenar orang Kelantan berulang ke Kuala Lumpur yang dengar ceritanya ada yang lebih 17 Jam. Alhamdullilah. Agaknya niat kami baik. Jadi, Allah memudahkan urusan kami.

Selepas 9 jam perjalanan, tiba juga ke Meru. Hantar Wak & pasangannya ke penginapan mereka dulu. Pukul 12.30 sampai di singahsana kami sendiri. Terus tulis blog ni. (Sebab dah puas tido dalam kereta!). Seronok dapat tido. Sedo2 dah kat Setia Alam. Hebat juga suamiku. Bak kata Abang Amran... dalam pada 'pemandu berhemah', cepat juga sampai.

Buat Kak Sakila & Abang Amran, terima kasih kerana menerima kami dengan hati terbuka. Kerja sama & bantuan kalian tak kan kami lupakan. Tolong tengok2 kan Karim ye. Buat wazir & Noriati, maaf 'tak ada peluang' memandu... jangan terkilan, banyak lagi peluang akan tiba. Banyak lagi siri mengantar orang... Mana lah tau rezeki akak & abang bulan mandu lagi ke Australia, melancong ke oversea ke, antar anak balajar kat Mesir ke, naik Haji ke. Kauorang boleh lah memandu hantar kita orang ke Airport. Buat keluarga Karim, maaf jika bantuan tak memuaskan. Buat Karim, era baru telah bermula. Carilah pembelajaran baru. Serasikan diri dengan kawan2 baru & situasi baru. Semoga cabaran yang dilalui, mematangkan Karim. Sememangnya kita perlu menjadi matang untuk berjaya dalam kehidupan mendatang.

Ok... esok nak sekolah....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KUNING HEBAT

DOA UNTUK ANAK-ANAK

CEKAK LENGAN BAJU KURUNG