SAYA MENULIS BUKAN KERNA NAMA...

Boleh dikatakan hari2 saya akan menulis di blog, mencatatkan segala peristiwa yang saya lalui atau yang saya perhatikan. Saya tulis untuk diri saya sendiri. Mungkin apa yang saya catat.... akan menjadi sejarah yang bermakna buat saya, terutama sejarah sebagai seorang guru ,sejarah sebagai mama, & sejarah sebagai seorang sahabat.

Kadang2 saya risau juga... kalau terdetik di hati pembaca, cerita saya tidak berkualiti, cerita saya tidak bermakna, cerita saya tidak sesuai untuk mereka. Tapi seperti saya katakan... saya menulis untuk saya sendiri walaupun ia terbuka kepada orang lain untuk membaca....

Sebenarnya, menulis blog ni memberi maknanya sendiri. Dalam perjalanan hidup kita, dunia kita bukan setakat dalam rumah kita sendiri.... Kita juga terlibat dengan orang lain. Macam saya.... saya terlibat dengan anak murid, rakan sekerja, boss, masyarakat dan pencipta. Menulis di blog, hanya sebagai rumusan apa yang kita lalui.... Saya rasa.... kalau menulis blog secara suka2 pun, orang mesti lebih mengenali kita melalui tulisan kita.....

Saya tahu, suami & anak2 pembaca setia blog saya. Melalui tulisan di blog, suami & anak2 lebih memahami saya. Mereka tahu kepayahan yang dilalui mamanya... dan mungkin kerena itu.... secara perlahan2 dia orang membantu menyenangkan saya.... Kadang2, bukan semua kepayahan sesuai kita ceritakan kepada mereka.... sebab tu, blog saya jadikan medan untuk mencurahkan isi hati saya...

Dengan mengikuti.... perjalanan hidup saya, bagaimana saya melalui kehidupan saya, bagaimana saya melalui hari2 saya, yang di dalamnya terselit perasaan sayang & penghargaan yang tidak dapat dijelaskan dengan kata2 terutama kepada suami. Dan saya tahu... suami merasainya sebagaimana saya merasainya melalui tulisan2 di blognya.... dan saya dapat merasakan, kini kami lebih menghargai satu sama lain, lebih menghormati satu sama lain. Kadang2 tulisan kami berdua menjadi usikan antara kami & juga anak2.... dan ia telah menambah ceria dalam keluarga kami....

Saya akan terus menulis, menulis & menulis.... asam garam kehidupan saya, perjalanan hidup saya... saya menulis bukan kerana nama tapi untuk kehidupan saya..... Dan saya harap saya tidak tersilap langkah sehingga menyinggung perasaan sesiapa sahaja....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KUNING HEBAT

DOA UNTUK ANAK-ANAK

CEKAK LENGAN BAJU KURUNG