LADAP 7

Salam Syawal

Tahniah! cikgu2 dah ada facebook.
Lewat pukul 1... masih mengadap FB. Leka dengan FB.. tapi saya kena siapkan bahan nak ngajo FB kat cikgu2. Fikir apa yang nak diajar, fikir dari mana nak mula.... So. saya pun buatlah sikit nota powerpoint... Nasib baik saya buat backdrop... kalau tak.... LADAP 7 ni tak de banckdroplah. Sian saya... mentang2 saya bagi latihan... Backdrop pun korang lupa ye....

Tapi frust.... rasanya banyak yang nak disampaikan...... tapi dek kerana line streamyx tak berapa bagus..... so latihan diberi tak berapa lancar lah.... Frust lah ... So sorry le cikgu2... klu penerangan diberi tak memuaskan.... Tak pelah cikgu2 boleh tanya penceramah kalau ada masalah dengan face book ni....


Bila saya cerita dengan anak2 .. .. saya ajar cikgu buat FB... anak2 gelak. Dia kata 'FB pun nak kena ajar ke...'. Kita ambik pengajarannya cikgu. Anak2 zaman sekarang lebih maju daripada kita. Bukan anak2 saya saja, anak2 cikgu pun macam tu juga. Diaorang tak payah diajar... diaorang boleh teroka sendiri. So kita sebagai ibu bapa tak boleh nak halang.... sebab kita tahu ICT ni banyak kegunaannya. So cara yang terbaik... ialah kita kena fahami dunia diaorang dan kita pantau apa yang mereka buat..... Kalau kita sendiri tak faham internet, tak faham FB, Tak faham Blog... macam mana kita nak pantau anak2 kita..... Internet ni memang banyak faedahnya... tapi banyak juga yang tak eloknya....Saya sebenarnya tak berapa mahir lagi dengan fb ni... tapi boleh lah bantu.








So.... rajin2lah kita berFB tapi... jangan sampai kita terancam oleh FB....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KUNING HEBAT

DOA UNTUK ANAK-ANAK

CEKAK LENGAN BAJU KURUNG