AKU AKAN SIBUK.....

Salam..

Hari ini hari pertama ke sekolah dalam minggu ni. Banyak sapaan guru2...'Wah! bercuti panjang nampak...'. Apa2 lah cikgu... ni masa saya.... Lain kali giliran cikgu lain pulak.... pass baton katakan....

Dah tak sihat... macam mana nak buat... mc je lah yang boleh dbuat. Nak buat apa sikse badan dan fikiran..... Kebetulan Amili juga demam..... Ha berlawan2 menyambung tidur lah.. mc kan.... berehat je lah... Handphone.... siap2 off dari lepas subuh... sorry ye... tetapi kawan di SKI dan faham... kalau saya mc... jawabnya.. tak yah telefon le... buang masa je.....

Pagi2.. baru je duduk di kerusi ... saya didatangi 2 guru petatih!. Opsyen seni katakan... So Wellcam!. Kami akan gunakan korang nanti.. terutama untuk minggu seni nanti....

Lepas mereka..... datang 2 lagi pelatih... Ayat memperkenalkan diri salah sorang dari mereka..... ' Saya yang kat FB tu....' Tengok nametag... bukan Wafa Rania... yang tu nama glamor kot...!. Apa aje2 lah... yang penting orangnya manis & tinggi.... Kodinnnnnnnnnnnnnn..... terus je teringat si Kodin.... Apa ceritanye ye lepas interview tu... Harap ok le... tak sempat nak contact lagi.....

Rehat.... terima jemputan makan dari adikde Mirul... macam biasa... makan bersama. Tapi rasa kurang pulak tanpa Yan... Ala Yan ni.. masa ni le dia nak buat 5S. Kan akak dah lama tak datang... Kangen tau!.... Tak pe... yang penting... kita kena bergerak.... siapkan mana yang patut dibuat dulu..... sebelum kerja2 yang diarahkan datang bertimpa2 nanti... masa tu nak mengemas pun... macam dah tak penting....

Selain adikde Wakjir & Amirul... makan semeja ngan Mun Eim.... Wah.. seronok betul dia bercerita tentang majlis perkahwinannya yang akan diadakan cuti bulan Mac ni... Betul kata Wakjir... 'Mun Em marah pun macam tak marah..... muka cool je...' Itu lah kelebihan yang mungkin tak de pada ku .... Aku tak berhenti marah selagi orang tak tau apa yang dalam kepala tu.... Simpan.... terbongkar... simpan.. terbongkar... Tapi macam mana keras pun... ala biasalah naluri perempuan... lembut bila orang nak baik ngan kita... Kadang2 tu cukup kata sorry je... okey terus.... Bukan pe... cuma orang beri perhatian... kita ni tengah marah... kita ni tengah sedey... kita ni tengah huru hara2... Tu je sebenarnya... Tapi kalau dibiorkan... huruharah le jawabnya.... meracau2 jawabnya..... luka... menanah...... Entahlah Mazidah2.... tak berubah dari dulu..... Ha3... Macam ... KERANA WANITA INGIN DIMENGERTI... Ah... Lupakan tu.....

1.50 macam biasa.... dah tak tunggu dah!. Kena balik cepat sebab Abang Ammar & Mirul tinggal di rumah... tak sekolah hari ni... demam. Balik kali ni dengan fikiran... 'macam2 nak buat'... Tapi bila hampir di rumah.. alamak bayak bahan yang nak disiapkan tak dibawa balik.... senarai nama guru terkini... carta organisasi bidang kemanusiaan yang saya dah rangka... (plan nak buat le..) Ye lah belakang meja saya tu kan softboard kosong... nak penuhlah... macam2 nak buat ......

Sementara tu.. kena tunggu pegawai bank rakyat... dan datang rumah untuk saya tandatangan kelulusan pinjaman... Wah! hebat! Pegawai bank datang akan ke rumah untuk beri layanan baik pada pelanggan nye... bagus perkhidmatannya ..... Tapi... dia telefon balik.. katakan tak dapat datang hari ni.. ada urgent.. so, esok dia akak temui saya di sekolah... apa2 aje lah....

Dah dia tak datang.. saya pun... biasalah tak duduk diam... terus pandu kereta. Kali ni ke Alam Centrel... Masih ingat janji ngan Adekda Yan.. nak belikan dia foto paper... kebetulan saya punya pun dah habis... so, kena pergi jugak!. Kalau adik2... tak senang selagi tak dibantu.... Selesai tu singgah pulak di seksyen 2, cari kertas berborder... nak hiasi papan kenyataan gak.... Bila di rumah... alamak, masih ada satu laci lagi kertas border ..... Tak pe lah... tak basikan....

So, malam ni sekadar memprint maklumat yang saya nak tampal kat softboard saya je.... sambil borak ngan suami yang bersiap2 nak berangkat.........

Waaaaaaaaaaaaa aku kena tinggal..... Tak de lah bantal peluk ke untuk 3 malam ni...
Wah esok tugas ku sangat sibuk sekali.... Pagi hantar suami ke rumah kawannya..... dia tompang ke airport. Lepas tu kena urus anak2... hantar Abang Ammar & Amirul ke sekolah.... Mili ? Macam mana? tengoklah esok!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KUNING HEBAT

DOA UNTUK ANAK-ANAK

CEKAK LENGAN BAJU KURUNG