AKU MOHON....

Salam

Kata-kata Pn Hjh Amiah Hassan, PK1 SMKSKI hari ini dalam mesyuarat pengurusan terperangkap dalam pemikiran ku. Aku nak simpannye sebagai renongan ku, ingatan ku... '.....Kita perlu menjaga rakan sekerja. .... Kita bekerja ke arah kebaikan. KITA BUKAN SEMPURNA. Biar KEKUATAN itu lebih menonjol. Kalau ada KELEMAHAN, kita baiki kelemahan itu.... '

Aku adalah antara insan yang tidak sempuna itu. Terlalu banyak kelemahan ku yang aku sedari. Lama dah aku cuba baiki.... lama dah kelemahan itu aku cuba kawal agar ia tidak merosakan ku..... Teringin sangat aku nak baiki diri ku.....

Tapi kenapa sejak dua menjak ni, aku rasakan... aku rasa diriku dah kembali macam dulu... aku yang penuh emosi, aku yang penuh sifat pemarah...... Aku cuba lupa perkara yang melukakan hati ku.. aku cuba redha... aku cuba terimanya dengan pemikiran terbuka....

Tapi... kenapa sukar bagi aku melakukannye .. tiap kali aku teringatkannye... aku naik angin semula.... bila ingat nye balik.. aku naik marah balik...... Aku langsung tak boleh ingatnye.... Ini lah hati.. hati yang tidak beres...


Teringat kata2 suami ku....' mama ni sebenarnya baik... mama penuh kasih sayang....' Mungkin itu kekuatan ku... dan aku kena jadikan ia lebih menonjol dan jadikan ia bentengku untuk menghalang aku menonjolkan kelemahan ku....

Ya Allah Ya Tuhanku, lepaskan lah hati ku belengu perasaan marah, perasaan geram, dan sakit hati. lapangkan lah dadaku, ikhlaskan lah hati ku, jadikanlah aku seorang pemaaf, agar aku dapat memberi maaf pada insan lain, kaya kanlah aku dengan kasih sayang agar aku dapat suburkannye kepada keluarga ku, sahabat2 ku, anak2 didik ku dan umat seislamku.... ...

Buat suami tercinta, buat sahabat, buat saudara.... Aku mohon tolong lepas aku dari belenggu ini..... lepaskan aku dari belenggu yang merosakkan hati, belenggu yang merosakkan jiwa....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KUNING HEBAT

DOA UNTUK ANAK-ANAK

CEKAK LENGAN BAJU KURUNG