KERETA KU...

Salam....

Semalam.... tiba2 je kereta ku tak boleh start..... Sama je macam tuannye.... Pagi tu tiba2 malas je nak ke sekolah... susah betul nak start enjin diriku untuk bergerak ke tempat kerja......

Bila kereta tak boleh start... yang nampak gayaenye macam beterinye dah lemah... sapa lagi tempat mengadu kecuali suami ku, walau aku tau, aku sebenarnye... tak de harap dia balik semula ke rumah untuk menyelesaikan masalah aku......

Lantas .. terbayang terus wajah KODIN penyelamat ku... Aku terus call minta tolong.. dia kata ok, sebab dia tak de kelas pagi.... Kemudian aku telefon puan Amiah minta membenarkan KODIN menjemput ku..... Aku turut sms adekda Wazir menyetakan situasi ku... saja je nak test dia susah hati tak.. kerana kakaknye ni dalam kesusahan.... Rupanye dia memang adik yang baik.... tapi setakat susah hati je lah.. sebab dia tak boleh nak tolong... Kebetulan dia sakit.....

Tapi dalam sakit sempat juga dia berfikir nak mengusik ku... 'Super KODIN ambik akak ke?. Wah akak dah ada DRIVER'..... Saya balas... 'Ha ni tengah tunggu diver lah ni... Driver sampai petang le gamaknye. Driver untuk anak2 sekali... (maksudnye... dia kena tolong ambik anak2 sekali'

Suami ku terpaksa cuti 1/2 hari untuk tengok keadaan kereta ku sekali mengambil anak2. Aku macam biasa le .. masih pakai driver si KODIN. Si KODIN tak berseorangan.. dia bawa sekali 3 JEJAKA sebagai BODYGUARD KU. Sapa lagi kul tak si Wakjir, Mirul & Shukur dan diaorang paw aku... Mahal lah upahnye .... Minta PIZZA HUT tu....... Siap hantar aku ke PETRONaS kat sebelah sekolah tu... untuk aku JOLOK duit.... Memang tu lah kemahiran diaorang.. ngePAW.

Petang suami ku hantar bateri untuk dicas..... Tapi apa lah malangnye.... bila malam suami nak ambik.... rupanye tak di cas nye...... So, sehari lagi lah kereta ku tak boleh bergerak.....

Hari ni, pagi2 aku call Roszana nak tompang ke sekolah.....
Bila balik terpaksa lah merayu kat adik2de untuk jadi driver kakaknye ni termasuk ambik anak2 sekali... Si KODIN ada hal.. So, Wakjir & Mirul yang kena bertugas....
Tapi..... sebelum menjalankan tugas... kena bayar upah dulu... Kali ni nasi ayam & rojak di restoren Ziela..... ..

Selesai untuk hari ni.... Alhamdulillah... bila suami bali.. dah terdengar.. enjen keretaku berbunyi... tanda esok aku boleh memandu sendiri......

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KUNING HEBAT

DOA UNTUK ANAK-ANAK

CEKAK LENGAN BAJU KURUNG