SHOOT DI SEKOLAH...

Salam...

Bangun pagi... rasa macam berlainan je dunia ku.... macam ada yang tak lengkap & macam rasa kehilangan je....Pulak tu.. malam tadi terlelap yang tak berapa lena di sofa je... bertemankan nyamuk yang mengiang.. sendiri cari susah... Pukul 7 pg baru tersedar.. ha kelam kabut lah sembayang subuh....

Selesai subuh mencari suami ku di atas mengajak untuk ambil gambar blok2 sekolah..... adalah tujuannya nanti.... Tunggu aje lah apa saya nak buat ngan gambar2 tu...... Rasa nye sebelum ni plan aktivi hari ni lain.... tapi... jadi lain pulak..... Nak buat macam mana... kadang2 kena ubah haluan untuk elak sesuatu buat sementara....

Di sekolah suami meronda sekeliling sekolah.. mencari sudut2 sesuai.... separuh jalan. dia datang pada saya & berkata .... 'sambung Sabtu nanti ye... blank.... tak de idea....'. Itu lah juru gambar.... dia kena ada mood gak.... Agaknye angin mood saya yang tak baik hari ni... terserap ke padanye kot..... So, dia pun tak dapat mood yang baik untuk shoot...... Ok le... ikut je kehendaknye......

Balik dari SKI... terus Restoren Ziela.... mencari kudapan pagi.... Tapi hampa... tutup. Masa tu kami terpikir.....dan suami berkata 'nanti klu duduk SKi... mana kita nak cari makan.... kat Meru banyak kedai makan....'. Secara spontan... saya cakap... 'masak sendiri..'. Kwang2 saya pun terkejut ngan jawapan saya tu.... suami apa lagi, terus balas ..'satu idea yang baik tu...'. Ye lah tu.......Tiada di Ziela... kami sarapan di Meru gak...

Lepas tu kami ke CIMB Setia Alam... uruskan bayaran peguam & tuan tanah... Dah banyak kali ke bank termasuk tabung haji untuk keluarkan wang & buat bayaran... Yang malangnye saya tak jumpa buku bak Rakyat saya..... so, kena kuar sehari RM5000 guna kat untuk cukupkan bayaran yang banyak tu... tu tak selesai lagi.... lepas ni kena sediakan Duti Stem pelak... Isy...isy.... banyak betul bayaran nak beli rumah......

Selesai di bank yang memakan masa gak lama gak.. saya minta suami hantar saya ke kedai alat tulis Liang Phang di Klang.. ada lah yang saya nak cari di situ... Teringin pulak makan Laksa Noraini di Shah Alam Mall... ke sana pulak lah kami & lepas tu ke Restauran Nasi Beriyani Pak Anjang dekat dengan Stadium Shah Alam..... Memang sedap nasi beriayani nye.... kami dah banyak kali ke situ.. tak jemu. Tapi kali ni saya beli bungkus & makan ramai2 di rumah... Hari ni nak jamu anak2 makan special.....

Hampir kul 1 tiba di rumah.... Nanti sambung lagi....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KUNING HEBAT

DOA UNTUK ANAK-ANAK

CEKAK LENGAN BAJU KURUNG