CILI KERING SAMBAL TUMIS


Cili kering siap digunting oleh anakanda Amira. Seharian dia memotong sambil menonton tv katakan....

Aku memilih Cili kering yang agak kerinting (kurang pedas) dicampur cili kering besar yang tidak pedas. Kami sekeluarga tidak makan pedas.

Rasanya harga sekilo ialah rm18 hinggit. Aku beli 2 kg bersama 1 bawang besar 1 kg dan bawang putih 1/2 kg iiaitu bahan2 untuk buat sambal tumis. Aku beli di pasar besar Klang.

Inilah kebiasaanku. Menumis sambal banyak2. Lepas tu aku pakingkan. Kalau aku ada balik kg, aku beri sedikit pada mak aku. Kalau tak... aku pakingkan dia kat freezer...... hu hu dapat pakai lama, berulang2, .... jimat masa.

Alhamdullah.... atas rezeki Allah.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KUNING HEBAT

DOA UNTUK ANAK-ANAK

CEKAK LENGAN BAJU KURUNG