Catatan

Tunjukkan catatan dari Oktober, 2009

ENJOY UNTUK SEMPURNA....

Salam

Dah lama rasnya tak jenguk blog ni. Bukan dah memberi tumpuan hanya ke FB... Blog tetap cinta pertama saya. Tapi... sehari dua ni sibuklah... Sabtu ni 30.10.2009 Hari Aspresiasi Sekolah. So beri tumpuan pada persiapannya... Saya kena buat Buku Atur Cara. Kepercayaan yang diberi tinggi... Depa ingat saya hebat sangat.... Saya sekadar bolehlah..... Tapi dek kerana dah bertahun buat kerja tu... Nafsu nak buatnya.... kurennnnng sikit le. Tu yang agak slow. Last Minute ni barulah kelam kabut.

Sambil buat Buku Aturcara... tengok2 juga bahagian kerja adik2 yang lain. Wakjir & Aryanti bahagian buat pentas & backdrop. Konsep rekaan : Pelamin raja2. Diaorang ni kalau buat sesuatu mesti nak perfect. So saya bantu mana yang saya mampu le..... Si mirul & Din, sibuk melatih dikir barat. Saya setakat jenguk, beri sokongan je. Minggu ni, minta izin ngan suami, balik lewat sikit. Tolong adik2. Kami janji... nak saling membantu... bukan apa, nak bagi ceria perjalanan hidup di sekolah. C…

DETIK-DETIK CEMAS

Imej
Salam

Rakit tengelam : Mangsa Pertama











Mangsa kedua






Mangsa yang selamat




BAJU ZAMAN PURBA

Salam

Beberapa hari yang lepas... Ammar bercerita... 'mama, tadi kat sekolah, Ammar pakai baju zaman purba'... sambil tangannya cuba mengambarkan bagaimanakah rupa baju zaman purba tu.... Yang saya dapat tangkap ...maksudnya.... baju yang tiada lengan sebelah.....

Semalam saya, membaca surat edaran yang diberikan oleh Mualimahnya..... Ohhhhhh. Baru saya faham.... baju zaman purba tu... ialah pakaian Ikhram.... Tadikanya sedang memberikan kursus haji..... kah...kah...kah. Lurus bendul anakku....

Hari ni.... dia pergi sekolah tanpa membawa selipar. Bila sampai sekolah baru sedar. Mana lah sempat abahnya nak ambik. So, abahnya dokong je lah dia masuk tadika. So, bila loceng balik bunyi je... saya terus cabut balik..... Nak selamatkan anak ku yang tak bawa selipar. Anakku ni memang pemalu. Nampak dari jauh... dia berdiri je di satu sudut, menanti mamanya..... tapi mamanya tak de lah dokong. Walaupun dia terpaksa merentasi batu2 kelikir yang keras & panas... mamaya paksa dia berj…

BAJU KUNING..... BUKAN RUMAH KUNING

Imej
Salam

Malam sebelum tidur.... sediakan baju untuk ke sekolah pagi ni. Terlihat baju hadiah daripada sahabat baik, cikgu Nasa yang kini pindah ke SMK Tengku Ampuan Rahimah. Teringat. Rindu. Sayu. Teringatkannya. Tergerak hati nak pakai baju tu. Baju tu sebenarnya dia hadiahkan sedondon antara saya & suami, Wakjir & Ati dan Yan. (Tapi Yan dah lama pakai...). So... sms Wakjir & Yan... pakat ajak pakai sama. Tapi Wakjir pula yang ngajak saya pakai kuning...dia kata esok ambil gambar rumah kuning dan dia minta saya mengajar cikgu Amirul sekali. Dia kata.... 'kalau akak, Amirul dengar kata'. Memang pun. Amirul membalas sms dengan 'Wokeh'. Yan, pun ok!. Nak sms Ridhaudin... ha.. ha... lupa simpan nombor dia..... So ini lah hasilnya...










Ini lah kami.... kami meriangkan hati kami..... Janji kerja beressss!



Selepas rehat.... Wakjir panggil. Pengambaran rumah kuning.... Eh, masuk ke saya1. Ah tak kiralah.... asal ada peluang.... posing.... Alasan: Untuk tatapan anak cucu …

DOA BUAT TEMAN

Imej
Salam


Seperti kebiasannya pada hari Jumaat sekali dalam bulan ada Bacaan Yasin Perdana.... di Dataran Perdana SMKSKI. Di kesempatan ini... Tahlil juga dibuat untuk mendoakan keselamatan pergi dan balik Cikgu Roszana, Suami & Kak Ani Kantin menunaikan haji di Tanah Suci pada 30 Oktober ni. Dan semuga mendapat Haji Mabrur.














Tahniah Roszana.... mendapat seru lebih cepat daripada akak. Doakan akan mengikut jejak langkah mu dalam masa yang terdekat ni ye......

PERTANDINGAN MEMBUAT SANDWICH

Imej
Salam'

Hari ni bermula program Selepas PMR Tahun 2009

Aktiviti hari, Pertandingan Membuat Sandwich. Saya pantau dari jauh. Dik kerana tak de Camerawomen sekolah... saya pun offer handphone saya untuk digunakan mengambil gambar disekitar pertandingan..... Cikgu Ridhauddin le yang jadi mangsa jadi jurugambar. Saya tak nak!.... he2... kalau saya yang ambik gambar... tak de peluang le saya posing......

Yang penting, muka masuk gambor

La... muka dua orang ni buat apa?, kat pertandingan tu.... Oh, muka kesian.... nak makan sandwich la tu....




Selepas pertandingan selesai... dapat juga saya merasa sendwich yang dibuat oleh anak2.... Hei diaorang takkan lupakan cikgu diaorang ni..... Thank You Raisya,Aiman & Wani.... Cikgu Wazir yang tiada di kawasan pertandingan semasa ia berakhir pun.... dapat bahagian..... Paling bertuah, cikgu Amirul lah.... Turun je dari kelas terus mendapat tawaran jadi hakim.... Ha2... kalau 20 pasukan... bayangkan berapa banyak dia dapat makan.... kenyang...... Tap…