Catatan

Tunjukkan catatan dari September, 2009

TOLONG KEKAWAN

Salam Aidil Fitri

Hari ni nak balik awal. Dah mula rasa tak sihat.... Tapi kena tahan. Bukan kena tahan di wad. Tapi ditahan oleh dek Mirul & Siti. (Boleh jadi psangan diaorang ni....). Diaorang perlu bantuan... selesaikan headcount PMR. Esok nak kena hantar PPD..... Alamak. Kenapa tak bagi tau awal....Kenalah tolong kekawan. Tunjuklah.... step by step.... ngajo budak baru belajar le katakan.... tak pe kali ni je... lain kali korang buat sendiri lah......

Tunjuk ajar, satu persatu.... rasanya dah boleh lepaskan diaorang untuk selesaikan seterusnya. Dah pukul 4.30 petang... kena ambik anak2... sian diaorang..... selalu jadi mangsa... maknye yang sibuk dengan hal sekolah.....

Tiba di rumah... Ammar mengorder ... 'ma nak makan nasi dengan tolor ancur & kicap'. Alamak mana sempat.... nak tunggu nasi masak.... lamalah juga. Sian Ammar & kelaparan.... so cari menu yang boleh siap 2 minit. Maggi le... apa lagi.... Semangkok Ammar kata tak cukup.... tapi saya buat tak reti je…

NOTA AKU

Pukul 12.00 malam aku bangun tidur.... Ingat nak sambung tidur, tapi ..... takut tak jumpa suami.... Suami ku bukan ke mana.... pun. Saya cuma takut dia pula masuk tidur dan saya tak dapat bertegur sapa dengan dia.... Tapi bila bangun.... sekadar dapat bertanya....' tak tidur lagi....' & disambut oleh suami....'...ha nak tidur la ni...'. Bangun 12 malam..... Macam biasa, cerita bosan yang selalu pembaca blog baca..... 'saya mesti ngadap komputer....' Tapi sekarang tak rancak dah ngadap blog. Blog dah jadi tempat yang sunyi. Saya buka blog sekadar buat catatan je, sebab sayang cerita hari2 yang saya lalui... jika tidak dicatat. Mungkin cerita tu tak menarik...... tapi hari2 bermakna buat saya.... Buka laptop..... tengok gambar2 lama yang suami snap..... gambar2 pengantin anak2 buah & beberapa event ....... Susun gambar dalam program Fotofusion untuk diprint & dialbumkan.... Maklumlah dalam komputer tak dapat dinikmati keindahannya.... so bila dialbum…

KEMBALI KE SEKOLAH

Salam Aidil Fitri..

Alamak... susahnya nak bangun pagi..... sebab kena pergi sekolah..... Amirul & Ammar masih bercuti.... so, kurang tugas suami menghantar diaorang ke SRI Hira Batu Belah.... Tak boleh jadi ni.... mulalah isterinya ni merengek....'abang antar budak2 ke rumah pengasuh....'. Disambut....'yalah...'. Amirul yang tinggal sorang di rumah... kenalah disiapkan sarapan pagi..... so...dengan badan yang berat.... buatlah roti hotdog... selesai. Janji anak2 ade sarapan.... mak & paknya tak sarapan tak pe..... Kat ofis boleh cari makanan....

Di sekolah mulalah rekodkan markah Percubaan PMR dalam BRM. Saya swastakan menanda kat anak buah..... charge RM15 untuk 6 kelas.... Wah kaye kau Ise... Tapi keputusan budak2 tu tak memberangsangkanlah.... susahnya diaorang nak dapatkan A.

Tepat kul 2.00 petang..... cabut balik. Tak tunggu dah..... dan memandulah saya mengikut stearing...... Ha! sampai SRI Hira Batu Belah.... 'Yang kau pergi sini kenapa....Mazidah.... …

RUMAH KEMBALI SUNYI

La.... dah hari Ahad.... Huwah3.... sekolah... dah... Boleh gi sekolah ke.... masih mood raya ni. Hari ni kena duduk rumah je. Ingatkan anak2 supaya siapkan barang2 nak balik kat asrama..... biasalah anak2.... bila dah lama duduk rumah... mulalah slow je nak bergerak. Banyak kali nak kena ingatkan......Amir dah maklumkan dah... 'minggu depan... Insyaallah Amir balik....'. Tak puas raya lah tu....

Hari ni memang relek memanjang.... menunggu tetamu.... anak2 jiran, adik beradik datang.... menu soto je.... dah tak larat nak masak. Ala... mereka pun bergerak dari satu rumah ke satu rumah... mesti dah kenyangkan.....

Petang... anak2 balik asrama... rumah2 dah kembali sunyi...... Kerja sekolah saya pun perlu dijenguk ni..... dengar cerita saya kena bagi LADAP minggu depan ni pasal ICT.... entah apalah yang cikgu tak tahu yang perlu saya beri tahu..... Saya ni belajar ICT pun melalui Try & Error..... Ni nak nak kena bagi ceramah pulak. Kena Try & error jugaklah.... agak2 aje ma…

TETAMU ISTIMEWA

Imej
Salam Aidil Fitri
Hampir pukul 12.00 th dapat call dari Khai.... siapa lagi... 'datuk' 3RK 2008 le... bagi tau nak datang..... Alamak, baru je siap masak, mandi & ingat nak baring jap. Penat..... berkemas & masak dari pagi.... maklumlah cuti sekolah.... masaklah yang spesial sikit untuk suami & anak2. Nasi goreng 'bodoh'... maksudnya nasi goreng kosong je ... & cekodok udang. Tengah hari anak2 minta... spaggeti bersos tomato & cendawan..... Bila dengar diaorang nak datang... apa lagi... terpaksa terlentangkan semula kuali & goreng cekodok & tahu sumbat daging..... Selesai menghidang.... tunggulah tamun istimewa tu... tak kunjung juga... akhirnya terperam kat bilik & buka aircond.... and tidor.... memang nak tidor puas2.... sebelum sekolah dibuka...

Pukul 3.30 ptg barulah tamu istimewa ni datang..... masuk rumah je... tak lain yang diaorang tanya..... 'cekodok'. Ada le sikit saya buat.... tapi dah sejuk dah... tapi diaorang bedal..…

NI APA PUNYE CERITA NI....

Salam Aidil Fitri

Hari ni bermula mulai detik 12.00 malam tadi. Tiba-tiba bunyi letupan dari dapur ku... masa tu saya keseorangan di tingkat bawah. Dengan perasaan seram... dengan perlahan-lahan.... saya melangkah ke dapur..... huwah3..... rupanya dapur masakku retak seribu.... banyak serpihan berterbangan ke lantai bak kristal berkilauan..... Inilah ajalnya dapur masak ku.... tiba saat & ketikanya... ia pergi juga ke tong sampah besar MPK.... Mungkin ini petanda saya ni rajin masak di dapur... hingga hayat dapur masak tu..... begitu cepat tiba.......

Kami baru je harap duit turun dari langit...... harap2 cuti bulan Disember ni boleh tukar wajah baru kabinet dapur ku..... Kabinet tu memang dah tak de rupa.... semuanya gara2 anai.... pintu2 nya semua dah tanggal.... para2nya pun..... dah hilang dah..... anai2 kah yang jahat... atau kami ni yang silap tak buat kabinet konkrit dulu...... So tak de pilihan... hari ni beraya ke court mammoth membawa slip gaji... maklumlah ... baru je ber…

TERUS BERAYA

Salam aidil Fitri

Pagi2 bangun mengemas kain baju... ayo2 banyaknya baju tak berlipat & tak bergosok. Selama ni dok sibuk beraya.... sampai tak cukup hangerlah nak mengantung baju..... Sabar... sabar... sabar.... lipat sikit...sikit... sikit.... gosok pakaian... sikit...sikit...sikit.... oh hampir selesai... tinggal sikit lagi.... memang betul... buat sikit2 ... lama2 tinggal sikitlah...... lepas tu... selesai kejap.... sebelum datang yang lain pula....

Pukul 9.00 pagi... Abang Amin minta hantar ke Stesen Komputer Klang .... dia nak beraya ke rumah kawan2.... menginap.... esok baru balik. Selepas hantar bang Amin.... macam biasalah kami berdua guna peluang untuk meronda. Singgah TESCO lah... kejirananan yang paling dekat... beli bahan untuk masak menu hari ni... ayam masak kari, kobis goreng, sambal belacan, ulam timun & popodem goreng.... sungguh membuka selera anak2 untuk makan tengahari.....

Selepas shopping... kami singgah restauran belakang rumah... macam biasa roti canai. U…

RAYA LAGI

Salam Aidil Fitri

Huwah3... hari ni kena bangun pagi.... dah lah bangun pagi... lepas subuh tak leh tidur lagi. Sebab?.... kena pergi sekolah.... bertugas.... Huwah3 orang lain masih beraya... tapi saya beraya dengan blok2 batu A- F... SMKSKI. Tak pe lah... dah arahan. Tapi kira bernasib baik gak lah.... suami setia menemani. Amira pun saya bawa sekali... sebab nak bagi dia tusyen Geografi.... alamak... baru ku tahu anak ku lemah mata pelajaran ni.... terpakselah saya mengajar dari 'Alif Baa Taa...'. Tak pe lah mungkin masa yang berbaki sebelum PMR ni.... bererti bagi anakku.... Bertugas jam 8 pg - 1.00 ptg. Untungnya pejabat sekarang ni dah ada streamyx... so... banyak manfaatlah bagi kami yang memang menjadikan streamyx teman hidup......

Selesai... bertugas.... jenguk kejap anak2 di rumah sambil ngadap komputer gak. Pukul 2.30 petang saya & suami ke Kedai telekom.... apalah punya syarikat telekomunikasi ni....sepanjang minggu sebelum raya berurusan untuk daftar streamyx ka…

RAYA DI RUMAH SENDIRI

Salam Aidil Fitri

Awal pagi mula mengemas rumah. Memang macam ni lah kami... lepas beraya sama ada raya di Sungai Serdang atau Melaka baru ada mood untuk mengemas rumah. Mula dengan mengelap meja2, menyapu sawang2 di sudut2, mengelap debu2 di perabut, kabinet & rak2, menyapu sampah ........ semua tu dibuat secara lebih kurang je.... tak sempat dan diteruskan dengan mengisi kuih mueh di balang..... ada sikit2 je kueh 'tunjuk2 je'........

Apa menu tengah hari pulak..... ayo2... rasa dah boring ngan ketupat & rendang... rasa macam dah tak boleh masuk lagi.... so... nak tukar seleralah pulak.... nak try masak nasi berianilah.... So nak dapatkan bahan.... terutama beras basmathi... hanya nampak TESCO je... Pukul 11 kami keluar berdua.... anak2 semua ada di rumah... so ambik peluang lah kami untuk berdua2an. Sebelum tu.... sarapan pagi roti canai di restoren balakang rumah..... 'roti canai pertama selepas raya'.... anak2 di rumah... kami belikan sebuku besar roti &…

BERAYA DI SELANGOR

Imej
Salam Aidil Fitri.....




Pukul 8.00 pagi anak2 dah dikerah bangun. Saya pun mula berkemas. Bersiap untuk bertolak balik Selangor. Menggunakan Myvi.... barang perlu di pack dengan betul agar boleh di selit2kan di sudut2, di celah.. supaya anak2 dapat berbaring selesa. Itulah keistimewaan Myvi... kerusi belakang boleh dibaringkan... so untuk perjalanan jauh, anak2 boleh tidur selesa.



Sebelum dapat balik ke Selangor.... kami sempat beraya lagi... ke rumah pakcik pula. Lepas tu kami bertolak ke Muar pula, ke rumah kakak Ipar. Hidangan istimewa di rumah kakak ni.... daging landak!. Tapi saya tak berani mencuba. Sebab.... terbayang rupa landak tu..... Makan le kari daging je.... Ha puas. Dapat makan nasi....









Pukul 3 petang bertolak balik..... bila dah kenyang & petang2 macam tu... mata pula bertentang dengan nyamannya aircond kereta... mula lah terhoyong hayang.... tahan dulu. Suami kata sampai Melaka baru le lelap. Tiba di Melaka... macam biasa cari Petronas sebagai R&R.... termasuk car…

RAYA DI MELAKA

Imej
Salam Aidil Fitri







Selepas Isyak semalam kami bertolak ke Melaka. Asalnya nak balik tengah hari... tapi dik kerana urusan rumah tak selesai lagi.... malam baru dapat bergerak. Abang Amin & Kakak Mira abahnya dah hantar ke kampung Sungai Serdang. Tak dapat bawa mereka sekali.... Tau2 je lah muatan kereta Myvi.... tak padan dengan bilangan anak 6 ni. Asalnya rancang diorang balik naik bas.... tapi kami dapat beli tiket pergi Melaka... tiket nak balik Selangor tak dapat..... dah habis!. So... terpaksa lah mereka beraya di rumah nenek mereka.....

Tiba di Melaka... 11.00 malam.... so, apa lagi... siap2 nak tidor je lah...


Pagi2 raya pertama ni, suami, Amir & Amirul bersiap2 untuk sembahyang Raya..... mamanya .... masih pejam2 lagi... Temankan Amili & Ammar yang belum boleh dibawa sembahyang raya lagi...... kebanyakan adik beradik suami berkumpul di pagi raya ni, kecuali adik yang kat Penang, kerana tak berapa sihat.

Pukul 11.00 pagi.... mula beraya ke rumah mak sedara... ala beberap…

UCAPAN

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Kepada
Semua Ahli keluarga, sahabat handai, rakan taulan, anak2 didik, kenalan dan seluruh umat muslimin
MAAT ZAHIR & BATHIN

HARI KE 29 - MENCARI BAHAGIA

CAHAYA

Imej

HARI KE 28 - TERIMA KASIH

Salam Ramadhan

La... dah nak raya dah.... rumah masih tak bersedia nak sambut raya...... puasa2 ni rasa tak larat pula nak beriya2 mengemas rumah..... Terpaksa lah minta tolong anak2.... Abang Amin... tolong mop lantai..... Alhamdullillah tak menolak. Amira tolong kemas rak2, Amir tolong jaga adik... dia macam biasa rajin layan keperluan adik2..... Amirul..... tolong main ajelah..... Ammar & Amili ... tolong membising & bergaduh je lah..... Apa2 pun terima kasih kepada anak2.....

Hari ni bawa Amira & Amir bershopping baju raya mereka. Shopping kat Meru je...... Abang Amin kirim seluar slack je. Baju Melayu dia kata tak perlu. Dapatlah dua pasang.... biasa suami kalau membeli pakaian mereka..... budget beriya... seluar slack cari harga bawah rm20.00... tapi anak2..... harga... lebih sikit. Puasa2 ni tak larat nak merayau sangat... mana yang ada capai je lah..... Amir dapat juga baju melayu... Tapi Amira... tak dapat nak beli baju kurung dia.... habis bujet... Tak pe lah Mira…

BILA BERSAMA KEHIDUPAN MENJADI INDAH

Imej

HARI KE 27 - SEDIH... TAK DAPAT RAYA BERSAMA...

Salam Ramadhan

Hari persekolahan hari ni di akhiri dengan bersalaman dengan warga guru & staf dengan ucapan SELAMAT HARI RAYA & MAAF ZAHIR BATHIN.... rasa sayu pula nak meninggalkan Ramadhan... rasanya banyak lagi harapan keinginan di bulan Ramadhan tak terlaksana.....

Lepas sekolah.. menuju ke asrama SMI Hira Jeram menjemput anak2..... Dalam perjalanan sempat membawa khabar berita tak menyeronokkan kepada 2 orang anak yang besar, Amin & Amira..... kami tak dapat bawa diorang balik bersama beraya di Melaka, tiket bas tak de. Mereka kena beraya di Kampung Nenek mereka di Sungai Serdang..... diaorang jawab.... 'tak kesah....'. Anak2 memang tak rapat dengan keluarga sebelah abahnya di Melaka... jarang jumpa. Diorang rapat dengan sepupu2 sebelah mamanya.... so diorang tak kesah sangat tak dapat balik Melaka.... rumah nenek lagi seronok agaknya.... Sian & sedih... tahun ni kami tak dapat beraya bersama... insyaallah... Exora dalam perancangan... he3. Tunggu anak sulu…

BOKEH GELAS

Imej

HARI KE 26 - SAMPAI HAJAT

Salam Ramadhan

Alhamdullillah tercapai juga hajat nak khatam AlQuran. Dah lama tak laksanakan tanggungjawab ni. Dulu masa zaman anak dara... ada le juga tapi sejak berumah tangga... awal2 ramadhan je ngaji.... hujung2.... lenyap... larut dek panggilan raya....

Tahun ni rasa dapat merasai nikmatnya puasa.... mengaji, sekali sekala sembahyang malam (sekali sekala je...) makan ala kadar dan seingatnya tak pernah buang makanan..... banyak harinya masak sendiri..... & tak pernah rasa berat untuk menyediakan sahur..... .... Alhamdullillah...

Cerita pasal ngaji... sebenarnya bukanlah senang nak lakukan. Hanya dapat mula selepas ngaji PTK hari tu... lepas tu break seminggu..... bila ada gangguan emosi.... stop lagi.... akhirnya terpaksa bertungkus lumus..... hingga terpaksa curi2 masa di sekolah. Sewaktu jaga peksa.... he jangan marah bos!. Oleh kerana rasa macam nak kena cuti lagi.... ha2 takut tak tercapai cita2. Ada 6 juzuk lagi.... So bila dah habis kelas tadi... masuklah surau... kononn…

SEMAKIN JAUH IA TERBANG....

Imej

HARI KE 25 - NAK KHATAM....

Salam Ramadhan

Tahun ni azam nak khatam Quran tapi hingga puasa hari ke 25.... saya masih juzuk 24..... sempat ke. Pengetua borak... dia kata malam tadi dia dah khatam.... saya pun balas... 'ha.. yang veteran dah khatam.... saya yang muda... (muda dari dialah...) tak khatam lagi....'. Ni yang semangat ni....

Risau je... emosi mula tak stabil... jangan2 nak kena cuti puasa lagi... alamak.... tak kan tak terlaksana cita2. Ni tak boleh jadi... ni. Kena pulun... hari ni pun... curi2 ngaji masa jaga peksa. Maaf bos!. Nak tunaikan hajat....Tapi... la kenapa ngantuk sangat ni.... ngatuk sangat2.... nampaknye kena tidur dulu ni.... boleh juga bangun malam....

Ok... jumpa lagi... Selamat Bersahur

SAAT MATA MENANGIS

Imej

HARI KE 24 - HARI-HARI AKHIR

Imej
Hari2 akhir menjelang raya.... macam tak ada seronoknya je... Hanya seronok menjalani ibadah puasa je.... Rasanya tahun ni kami duduk rumah je... Kalau tak kat Melaka atau rumah mak kat Sungai Serdang.

Ibadah puasa tahun ni pun dijalani agak berlainan sedikit. Maklumlah separuh anak2 kat asrama. Yang tinggal ni.... makan pun ala kadar je, setakat menu utama je... sekali2 je teringin orang masakan... lebih2 lagi bila dah hari-hari akhir puasa ni.... Mood masak pun macam dah hilang je....

Hari ni buka puasa dengan menu nasi ayam KFC je.... sahur nanti entah apa lah pulak....

Selamat berbuka...

AMMAR & AMILI LAGI....

Malam selepas terawikh… ajak suami pergi Carefour… kenalah bawa 2 budak kecik tu. Amirul lebih suka tinggal sorang2 di rumah…
Sebelum pergi… dah warning awal kat budak kecik 2orang tu… ‘jangan gaduh2. Kalau gaduh lain kali jangan ikut & mama akan tinggalkan di tepi jalan’. Mengangguklah kedua2 anak tu tanda setuju…..

Semasa perjalanan …. Si Ammar bukalah bonet belakang Myvi dari dalam kereta…. Dan dia pun masuk ke bahagian bonet tu….. bila dia masuk…. Mungkin Amili telah tertolak kerusi belakang tu…. & terkurunglah Ammar dalam bonet tu….. Ha apa lagi… merayu2 lah dia … ‘ma tolong bukak….’ Abah tolong bukak….’. Tapi kami buat tak tau je… Amili manalah reti nak buka kerusi belakang tu….. . Saya tanya suami…’Ammar boleh bernafas tak kat belakang tu….’. Sebenarnya kami kecut perut juga… takutlah apa2 terjadi… bila dia bising kami lega…. Bila dia senyap…. Saya & suami pandang memandang lah takut ….. ‘tut’ tak nak sebut. Ammar siap pesan… bila dah sampai… ‘abah jangan lupa buka b…

BAHTERA .....

Imej

HARI KE 23 - TANPA CERITA

Salam Ramadhan..

Hari ni tanpa cerita.. masing sibuk dengan tumpuan kerja masing. Kami ni macam tak raye.... saya masih asyek ngadap komputer. Suami.... ada le tolong2 kemas rumah... basuh & pasang semula langsir. Tu je... yang lain same je... tak de yang berubah... Macam tak nak raye je....

Hah! tak habis cerita pasal laksa Johor ni….
Dek kerana…. Suami dah beli bahannya semalam so malam tadi…. Saya pun terus masak kuahnya….. kalau dah banyak jenis bahannya… bila dicampur semua jadi banyak le… kuahnya. So… macam biasa le… kuahnya saya bahagi dua …. Sebahagian untuk menu hari ini dan sebahagian lagi simpan dalam dingin beku…..

Kalau lihat bahan2 untuk laksa Johor… sebahagian besarnya….. digunakan untuk masak rendang…… So, saya yang cerdek ni…. Tumislah semua bahan untuk masak rending tu….. dan simpan dalam tempat dingin beku…. Nanti bila perlukan saya hanya perlu tambah ayak atau daging je…. Ala…. Makan makanan yang dah didingin beku kan dah jadi budaya orang2 sekarang…. Saya hanya p…

SHADE

Imej

LILIN

Imej
p/s : pesanan untuk diriku

HARI KE 22 - DAH TAK DA APA2 ....

Salam Ramadhan..

raya dah semakin menghampiri... kami ni macam tak raya je. Macam dah tak de apa-apa yang nak dibuat. Releks je... melayan hati... melayan perasaan... melayan malas.

Hari ni suami buat permintaan….. masakkan laksa Johor….. Berbunyi jugalah mulut ni… bukan tak nak masak… tapi nak masak laksa Johor ni cerewet sikit. Banyak bahan yang diperlukan….. dari ikan, udang kering, ikan masin, cili kering, rempah, kunyit, halia, serai, lengkuas, bunga kantan, santan, kerisik…… hinggalah ke sambal belacan & ulam2. Banyak bahan tu mana ada kat rumah… dah lama tak masak yang cerewet2 macam tu…. Kalau untuk 3 orang makan….. bahan2 yang dibeli tu akan berlebihan… ialah kalau seketul besar lengkuas….. begitu juga dengan kunyit hidup & halia, bukan guna semua… yang lebih tu… biasanya lama2 kering & terpaksa dibakul sampahkan…..

Nak kata tak nak masak pun tak boleh jugak. Suami kita…. Sebenarnya.. bukan baru ni je dia sebut teringin nak makan.. tapi….. dah sekian lamanya…. Cuma …

DESTINASI

Imej

HARI KE 21 : SENYAP

Salam Ramadhan

Senyap tanpa kata-kata.... kerana tak tau apa nak dikata lagi... rasa semuanya salah... so kena lah terus senyap dan akhirnya hilang dari pendengan & hilang dari pandangan....

Tak pe lah.... rasanya tak perlu lagi lah sibuk kan diri untuk orang lain ..... Kini rasa macam tersilap je... mengambil berat, menghulurkan bantuan, menawarkan perhatian... Padahal tidak diperlukannya pun... orang tak nak hargainya pun...

Mungkin senyap ini... memberi ruang untuk saya lebih mendekatkan diri padaNya....

HARI KE 20 - YANG INDAH TETAP HIDUP DALAM KENANGAN

Imej

SINAR HATI

Imej

MENJADI DEWASA

Imej

HARI KE 19 - HADIAH BERMAKNA

Salam Ramadhan

Hari ni hari ulang tahun kelahiran ku....
Hari ini memang hari yang ku tunggu.... kerana tarikh 09/09/09 rasanya takkan ku jumpa lagi....
Orang2 cina ramai menjadikan hari ini sebagai tarikh perkahwinan kerana menganggap angka 09/09/09 bermaksud 'panjang umur'.

Apapun maksudnya, aku nak isi hari ini dengan sesuatu yang bermakna dalam hidup ku...... Lebih2 lagi bila aku ingat tahun ini aku berada saat2 paling bahagia.... dikelilingi orang2 yang menyayangi ku...... Aku nak merasai kegembiraan, kebahagian di sisi orang2 yang aku sayang, yang sayang kan aku. Aku harap orang yang aku sayang memberi ruang untuk aku merasa bahagia mungkin lebih dari hari2 biasa yang lain.... Aku harap orang2 yang aku sayang juga tahu.... hari ini adalah hari yang bermakna dalam hidup ku.... justeru memahami apa yang aku harapkan dari mereka...

Tak bolehkan aku bahagia.... Tak berhakkah aku untuk merasai kebahagian pada hari ulang tahun kelahiranku...

Tak payahlah beri aku wang ringgit... ta…

WHY 09/09/09 IS SO SPECIAL

09-09-09

Imej
Pada tarikh yang sama....
Lahirlah seorang anak perempuan yang sempurna akal & fizikalnya..... Ada satu perkara yang lahir2 je saya dah pandai....tak payah diajar...saya pandai sendiri.... iaitu nangis.... sampai sekarang ni... memang kuat nangis. Tanyalah suami ku... dia dah tahu ni lama..... sejak dinikahkan.... Sebelum kahwin... kemahiran ni tak terserlah.... Cuma kuat merajuk tu... yang tak selindung.... biasalah orang bercinta... rajuk macam mana pun.... si jejaka tetap memujuk. Sehinggalah ke hari ni... saya dah bagi kemahiran kat suami memujuk... untuk saya terus merajuk.... he3. Memang macam nilah kemenjadiannya.....

Umur?
Kalau lahir 09-09-65....kiralah sendiri.... Bukan tua ye.... cuma evergreen je.... Pengalaman?..... Kenangan?...banyak jugalah.... nanti saya bagi tau satu persatu....

Pengalaman & Kenangan....

Bengalaman diajor...
1. SK Tok Muda ( Darjah 1-6)
2. SMK Tengku Idris Shah Kapar ( Tingkatan 1 -5)
3. SMK Tinggi Klang ( Tingkatan 6 ... 2 bulan je.... lepas tu dapat…