09-09-09

Pada tarikh yang sama....
Lahirlah seorang anak perempuan yang sempurna akal & fizikalnya.....
Ada satu perkara yang lahir2 je saya dah pandai....tak payah diajar...saya pandai sendiri.... iaitu nangis.... sampai sekarang ni... memang kuat nangis. Tanyalah suami ku... dia dah tahu ni lama..... sejak dinikahkan.... Sebelum kahwin... kemahiran ni tak terserlah....
Cuma kuat merajuk tu... yang tak selindung.... biasalah orang bercinta... rajuk macam mana pun.... si jejaka tetap memujuk. Sehinggalah ke hari ni... saya dah bagi kemahiran kat suami memujuk... untuk saya terus merajuk.... he3.
Memang macam nilah kemenjadiannya.....

Umur?
Kalau lahir 09-09-65....kiralah sendiri.... Bukan tua ye.... cuma evergreen je....
Pengalaman?..... Kenangan?...banyak jugalah.... nanti saya bagi tau satu persatu....

Pengalaman & Kenangan....

Bengalaman diajor...
1. SK Tok Muda ( Darjah 1-6)
2. SMK Tengku Idris Shah Kapar ( Tingkatan 1 -5)
3. SMK Tinggi Klang ( Tingkatan 6 ... 2 bulan je.... lepas tu dapat second intake UTM)
3. UTM Jalan Semarak K.L & Skudai (Tahun 1-5, Sarjana Muda Pengurusan Harta Benda)
4. UTM Skudai (Diploma Pendidikan Lepasan Ijazah)

Pengalaman dilatih...
1. Jabatan Penilaian Johor ( Penilaian - Tahun 2)
2. Jabatan Penilaian Negeri Selangor (Penilaian - Tahun 4)
3. SMK Kampung Melayu Majidee, Johor (Cikgu)

Pengalaman duduk rumah...
1. Kampung Tok Muda (Sempadan Sungai Serdang - rumah mak pak)
2. Flat blok 5, seksyen 25, Shah Alam ( rumah sendiri)
3. Taman Orkid Meru (Rumah 2 tingkat - sewa)
4. Taman Orkid Meru ( Rumah 1 tingkat - Sewa)
5. Taman Dato Bandar Meru (Rumah sendiri)
6. Taman SKI..... dalam bayangan je..... si Wakjier dok pujuk jadi jiran dia.... nak hari2 makan free......

Pengalaman berumah tangga

Janji patuh tuuuu...

Nikah pada 18/02/1991 di rumah Mak Ayah di Tok Muda tu... antara saksi pernikahan... Ustaz Mastuki Damar.... pengerusi PIBG SMKSKI tu le.... Majlis kecil2 je.... bajet. Masa tu ekonomi melesat. Banyak dapat sponser daripada orang tua & abang & kakak le....

Pengalaman Melahirkan anak - 6 kali


1. Amin : Lahir 30/05/1993 di HBTAR








2. Amira : lahir 31/12/1994 di HBTAR




























3. Amir : Lahir 06/07/1996 Di HBTAR



























4. Amirul : Lahir 08/02/1998 Di HBTAR



5. Ammar : Lahir 11/11/ 2003 di DEMC .... disponser oleh SC




6. Amili : Lahir 11/11/ 2005 di DEMC .... juga disponser oleh SC





Teka....sama je kan...

Amin & Amira

Ammar & Amili




Bukan kereta je kena besar... kereta sorong pun kene banyak..


Pengalaman bertukar2 kereta....
1. Kereta .... tak ingat lah ....secondhand
2. Kereta ..... Mazda kot.... secondhand gak
3. Van spaktron.... secondhand... masa ni baru perasan anak dah ramai..... Dah abis bayor jual kat abang buat berniaga....
4. Kancil .... baru merasa kereta baru.... kena curi
5. Kancil juga.... ganti yang kena curi tu....
6. MPV Suzuki..... baru.... tapi dah jual dengan kerugian RM2000 kot... sebab jual sebelum abis bayor. Walaupun Van... tapi tak muat untuk orang beranak 6 dengan sorang pembantu rumah
7. Van spektron gak....secondhand gak!. Besar Teguh Peramah. Tapi jarang pakai.... sebab bila jalan2 dah tak bawa semua anak2. Anak2 pun dah kat asrama... Banyak masanya... van tu banyak duduk kat tempat parking ofis suami.... so, akhirnya jual ngan orang sebelah... sambung bayor dengan dasar percaya... Dibuat niaga gak!
8. MyVi ..... satu2nya kereta atas nama ku sendiri.... bangganya aku dapat beli kereta sendiri... macam mana saya beli.... kah3.. ramai dah tahu ceritanya...
9. Exora..... eh3 baru cita2 je....tengoklah tahun depan.... berdasarkan keuntungan sewakan broadband & LCD kat member akak tu... he3 terima kasih Jir... bagi akak modal nyakat ko...

Pengalaman memiliki berbagai komputer....
1. Desktop Model Digiteks... Duit KWSP suami (16 tahun yang lalu....)
2. Desktop Model....... Utang Sheng Heng
3. Laptop Compaq ...... Tak ingat sumber hutangnya
4. Desktop I. ..... Loan Time Telekom.... dulu suami kerja kat situ...
5. Laptop M-Life... Loan kerajaan Malaysia
6. Desktop... secondhand.... dari suruhanjaya Sekuriti... opis suamilah tu...
7. Laptop ecer.... Loan SC
8. Laptop lenovo.. yang sedang saya guna ni.... utang Kad Kredit
Bukan kaye.... tapi kayap....

Pengalaman bertukar2 handphone
1. Nokia.... yang rupa keranda tu... tapi dicuri
2. Nokia .... model yang sama .... tahan lagi sampai sekarang....
3. Samsung kot!... Hadiah ambik kad Kredit
4. Nokia ....canggih sikit. Hadiah daripada suami... yang suami juga dapat sebagai hadiah... semasa menjalankan tugas
5. Nokia N79.... Hadiah 2 dalam 1.... Ulang Tahun Perkahwinan & Hari Jadi Hari ni ...

Pengalaman sambutan hari jadi....
Tak pernah dibuat.... selalunya .... berdua2an je ngan suami.... makan malam & aktiviti seterusnya....

Pengalaman dapat hadiah hari jadi....
Hadiah harta... dari suami.... jarang2 sangat.... masa mula2 kahwin dulu.... hadiah pengadun kek.... lepas tu... tak ingat ada bagi ke tak....Tahun nilah hadiah yang paling berharga.... Handphone 3G... itupun dia bagi pendahuluan.... masa sambut ulang tahun perkahwinan februari tahun ni kira (2 dalam 1 lah...). So..09/09/09 ni dia setakat belikan sarung handphone ganti yang dah pecah tu.... Eh..eh.. lupa... dia dah bayarkan insuran & road Tax siang tadi... kira hadiah jugaklah tu... apa2 pun.... abang dah bagi banyak... dah. Perkongsian hidup bersama abang.... satu hadiah yang bermakna untuk mama....

Hadiah hari jadi paling mahal...

MYVI 6040... hadiah harijadi beli sendiri... Tu yang sakit tu... tiap kali hari jadi... kene renew roadtax & insuran....

Hadiah yang akan dapat .....
Gelang Manik.... yang beli sendiri dari Cikgu Asliza.... sah dia tak tidor malam... menyiapkan hadiah saya tu...

Dapat deng hari Jadi....
1. Cikgu Yusrina
2. Muhammad Izzat Daniel Bin Mohd Yusof 3RK
3. Muhammad Akmal Bin Basir 3F
4. Nabihah Bt Sani 3I
5. Nabilah bt Sani 3I
6. Nurul Afini Bt Rosli 2RK
7. Muhammad Firdaus Bin Zulhadi 2D
8. Siti Nir Hafizah bt Abu Bakar 2H
Selamat ulang Tahun untuk kita....

Anugerah yang diterima....















Tapi anugerah yang paling berharga....
1. Ilmu, akal, semangat & kesempurnaan fizikal & kesihatan Badan serta rezeki yang Allah SWT kurniakan
2. Famili yang membesarkan ku serta memberikan pendidikan sehingga aku berjaya
3. Suami yang sangat menyanyangi ku, sentiasa di sisi menemani, mendorong, menyokong, memberi semangat, membantu... dialah suami, dialah sahabat, dialah teman hidup
4. Anak2 yang ramai.... yang sentiasa menghibur & menyejuk hati...
5. Teman2 yang sudi mendampingiku... menjadi sahabat baikku, menjadi saudaraku, menjadi peneman ku....walau pun aku banyak kekurangannya...

Terima Kasih kepada semua yang menyanyangi ku, menjaga ku.....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH