Catatan

Tunjukkan catatan dari November, 2009

PERJALANAN HARI INI

Imej
Salam
Aktiviti hari ni…. Pagi2 terus turun bilik pakaian…. Gosok baju, sisih baju2 yang tak pakai, susun atur …. Kul 1.30 petang baru siap… Mana taknya kerja kejap…. rehat… layan sms…. bersin… selsema….. sambung kerja sikit…. & ulang aktiviti berikutnya….. & lelap jap…

Pukul 2.00 petang.. dah dapat laporan dari anak2….’ Ma lapo’… so mama start kereta & cari nasi ayam. Sinki masih tak pasang lagi… so ada alasanlah tak masak……
Pukul3.30 petang…. Keluar bayar yuran tahunan untuk tahun 2010 anak…. Setakat ni dah dekat rm3000 habis untuk sekolah anak tahun depan. Tu tak seatle lagi. Kena cari RM3300 lagi baru seatle…. Huwah3.. mana nak cari. Bonus rm500. je….

Tengok jam masih awal lagi…. Janji ngan Kak Sakila di Goldcourse Klang lepas 4.15 petang. So…. Panjang akal & panjang akal… ke Shas Alam Mall saya. Ada lah yang nak dicari….

Pukul 4.30 jemput Kak La…. & Shopping di kedai computer atas The Store Klang…. Lepas tu… sempatlah ronda. Dapatlah saya sendal. So… esok korang bol…

MIMPI JADI KENYATAAN

Salam

Gara2 sibuk ngan aktiviti 5S... sisih, selongkar, sapu, susun... (eh3 4s je....) yang satu lagi..... 'sinki tak de'. Lagi pun pikir malam ni ada pasar kat belakang rumah... so, mama ni malas lah nak masak.

Bila suami balik... dia tanya 'makan apa malam ni... lapo lah...'. Melopong lah kejap. Mana ada masak. Isteri bagi alasan 'sinki tak de... malas nak masak... abang beli kan makanan je ye... malam ni pasar'. Suami ku hanya membisu seribu bahasa.... dan ambil alatan & terus menukang.... memasang sinki tu.....

Saya tak kata apa.... saya pun senyap je... menunggu... menunggu... kot dia paham permintaan saya tadi.... tapi ... senyappppppppppppp je. So, saya macam biasa le... mood pun bertukar.... malas nak pikir....... masuk bilik..... paksa diri tidur. (ala2 merajuk..... ).

Tertidur le saya..... dan bermimpi. Apa yang saya mimpikan....! 'saya merajuk..... mendiamkan diri je..... dan suami datang memujuk.... biasa lah ngan pelukan dia.... dan ucapan sa…

PROJEK BESAR

Salam....

Semalam.... penuh dengan pelbagai aktiviti. Pagi.... macam biasa hujung minggu sarapan pagi berdua di restoren roti canai. Kemudian mencari lauk untuk menu makan tengahari..... Ada projek besar.... so kena masak yang cepat . Kena lah masak menu simple aje. Mee Sop untuk anak2. Mak & paknya..... Makan di rumah pengetua... Puan Jamaliah Basri sempena akikah cucu kesayangannya.......

Dari situ... kami terus ke Bangsar... suami mencari memory card cameranya..... kerana saya dah hilangkan lebih 500 keping gambar Kenangan Budi KRK 2009 hari tu, saya belanja dia membeli baru memory card kameranya tu. Tengok tu... ada rahmat disebalik kehilangan gambar2 tu.....(untuk suamilah)...

Sepanjang perjalanan pergi & balik... saya macam biasa lah... lenakan diri. Selesa sungguh tidur di samping suami.... beraircond pulak tu.... (dalam kereta lah...). Tiba di rumah... lepas khidmat diri...... sambung lena ... kali ni sorang2 tapi masih selesa di dalam bilik.... ha... beraircond jugak...

S…

GENG GADUH KAT TANGGA

Salam....

Malam ni tergerak hati nak membuat catatan di blog ni. Entah kenapa macam ada tarikan.... Sebenarnya tak tahu nak tulis apa... dah lama tak menulis .... idea dah kaku....

Hari ni bersama mak, adik beradik yang lain serta anak2 buah pergi meminang anak dara kat Taman Seri Kerayong.... Ala keciknya dunia... rupanya Si dara tu anak sepupu Ustazah Noriati isteri si wakjir tu.... Memang kita ditakdirkan untuk bersaudara Zir..... Sebenarnya... bapa kedua belah pihak adalah kawan baik... pak dan mak saudara si dara juga kawan2 baik dengan adik beradik saya.... Jadilah pertemuan tadi... pertemuan yang mesra kerana bertemu ngan rakan2 lama....

Itulah penyusunan Allah.... kita tak pernah sangka pun. Kadang2 kita bertemu... disaat2 gembira... kadang2 kita bertemu di saat2 duka.... dan rentetan cerita dari situ menjadikan pertemuan itu semakin akrab.

Cikgu Wazir.....kalau kita ikuti tulisannya... banyak ruang tulisanya selalu menghargai saya yang dianggap kakaknya.... Kenapa begitu?.... Ker…

SELAMAT ULANG TAHUN AMMAR, SELAMAT ULANG TAHUN AMILI

Imej
Salam
Semalam, 11.11. Ulang Tahun Ammar dan Amili. Tapi......... Bila Wakjir bagi tahu hari ni 12.11 baru teringat.... mama & abahnya dah lupa sehari. Wakjir pun apa lagi.... seronok nak sambut. Wakjir kan suka sambut hari jadi... tiap2 bulan dia kata hari jadi dia...... Demand tu.... KFC... Jumpalah kami di KFC Shah Alam...


















Terima kasih Wakjir, Terika kasih Ati, Terima kasih Din, Terima kasaih Mirul, Terima kasih Areil, Farydzul, Izudin & Afam...... Kehadiran korang...... sangat bermakna

RAKAMAN KASIH SAYANG

Imej
Salam...

Ha... baru ada masa jenguk blog. Walau pun Perkhemahan Taman Negara dah berakhir Ahad lepas.... tapi tugasan saya baru je berakhir pukul 5.45 pagi tadi....
Tugasan Apa? Tugasan mengupload gambor kad FB le.... untuk dikongsi bersama2 kawan yang pergi & kawan2 yang tak pergi..... Cuma tak sempat nak tagkan gambar2 kat kawan2... Setiap hari.... masuk tidur kul antara 10-12 malam... pukul 3.30@ 4 pagi... bangun semata2 nak upload gambor. Waktu2 ni streamyx lajuuuuuu. Memang saya memberi tumpuan untuk upload gambar kat FB... tu yang tak dapat nak chat @ bersembang ngan kekawan......

Sebanyak 908 keping gambar telah saya upload mengikut siri2 / tema yang berkaitan... Terpaksa pecah2kan.... sebab 1 album maksimum 200 keping je.... Sesungguhnya merakamkan & menceritakan perjalanan sepanjang 3 hari 2 malam tu di bersama2 Cikgu Norzalina & 3 anak, Cikgu Wazir & Ustazah Noriati, Cikgu Zaurah & suami, Cikgu Razak & solonya, Cikgu Roslina juga solo, Cikgu Siti Hasmah …