PERJALANAN HARI INI

Salam
Aktiviti hari ni…. Pagi2 terus turun bilik pakaian…. Gosok baju, sisih baju2 yang tak pakai, susun atur …. Kul 1.30 petang baru siap… Mana taknya kerja kejap…. rehat… layan sms…. bersin… selsema….. sambung kerja sikit…. & ulang aktiviti berikutnya….. & lelap jap…

Pukul 2.00 petang.. dah dapat laporan dari anak2….’ Ma lapo’… so mama start kereta & cari nasi ayam. Sinki masih tak pasang lagi… so ada alasanlah tak masak……
Pukul3.30 petang…. Keluar bayar yuran tahunan untuk tahun 2010 anak…. Setakat ni dah dekat rm3000 habis untuk sekolah anak tahun depan. Tu tak seatle lagi. Kena cari RM3300 lagi baru seatle…. Huwah3.. mana nak cari. Bonus rm500. je….

Tengok jam masih awal lagi…. Janji ngan Kak Sakila di Goldcourse Klang lepas 4.15 petang. So…. Panjang akal & panjang akal… ke Shas Alam Mall saya. Ada lah yang nak dicari….

Pukul 4.30 jemput Kak La…. & Shopping di kedai computer atas The Store Klang…. Lepas tu… sempatlah ronda. Dapatlah saya sendal. So… esok korang boleh tengok sendal baru saya…. Amirul anakku kata …’cantik’… Perasan lah mamanya ni…..Lepas The Store… minum petang di KFC….

Tak habis lagi tugas. Cari pulak rak pinggan…. Balik rumah lebih kurang ngan suami balik…. Pertanyaan suami… makan apa malam ni…. ‘Abang beli je ye… sinki tak de… malaslah nak masak…. (alsan lagi..)’. Suami sunyi je… & terus ambik alat tukang & pasang sinki. Tak de tanda2 suami nak keluar beli… pasar malam di belakang rumah je. So…… saya terus masuk tidur, memberi ruang kepada suami menyiapkan kerja pasang sinki dengan selesanya….

Pukul 10.00 malam suami datang & berkata 'ma jom keluar makan. Pizza Setia Alam dah buka....'. Anak2 apa lagi le..... mengimpit je nak mengikut...... kami tolong tutup Restoren Pizza tu. Kira2nya kami orang terakhir le keluar.






Balik terus buat catatan ni.... Rasa2nya malam ni lewat tidur. Nak susun pinggan mangkuk di rak baru & lepas tu nak sedia jadual waktu. Esok meeting ngan PK1 pasal jadual..... Tahun ni mulakan kerja ngan malas nyeeeeeeeeeeeee. Rasa belum puas cutiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH