TERUS BERAYA

Salam aidil Fitri

Pagi2 bangun mengemas kain baju... ayo2 banyaknya baju tak berlipat & tak bergosok. Selama ni dok sibuk beraya.... sampai tak cukup hangerlah nak mengantung baju..... Sabar... sabar... sabar.... lipat sikit...sikit... sikit.... gosok pakaian... sikit...sikit...sikit.... oh hampir selesai... tinggal sikit lagi.... memang betul... buat sikit2 ... lama2 tinggal sikitlah...... lepas tu... selesai kejap.... sebelum datang yang lain pula....

Pukul 9.00 pagi... Abang Amin minta hantar ke Stesen Komputer Klang .... dia nak beraya ke rumah kawan2.... menginap.... esok baru balik. Selepas hantar bang Amin.... macam biasalah kami berdua guna peluang untuk meronda. Singgah TESCO lah... kejirananan yang paling dekat... beli bahan untuk masak menu hari ni... ayam masak kari, kobis goreng, sambal belacan, ulam timun & popodem goreng.... sungguh membuka selera anak2 untuk makan tengahari.....

Selepas shopping... kami singgah restauran belakang rumah... macam biasa roti canai. Untuk anak2 kami bungkuskan roti telur ......

Petang... macam biasa... kami mencari arah nak tuju. Anak2 sibuk ajak balik Sungai Serdang, rumah neneknya... So, sekali jalan lah.... singgah rumah ustaz Mastuki, Cikgu Suyud & Makcik B. Di rumah mak.... abang Mahadum masih belum balik Penang lagi.... sempatlah minta isteri ke 2 nya tuliskan senarai nama ahli keluarganya.... kami nak kumpulkan salahsilah keluarga kami untuk tatapan anak cucu cicit kami nanti.... Hari rayalah dapat jumpa ramai sanak saudara untuk kumpul maklumat keluarga.....

Semasa di kampung ni.... suami dapat panggilan dari X-student KRK 2008 ... mereka nak datang rumah... alahai anak2... sorry ye... lepas asar hingga malam dalam seminggu ni memang cikgu tak de kat rumah.... merayau je kerja kami. Banyak lagi rumah yang belum pergi ni. Nampak jiran2 pun dah mula balik semula ke Taman ni.... siri ziarah jiran2 pula akan diteruskan... ... Kalau nak datang.... siang2 buta boleh lah datang ye....

Ok. Salam lebaran....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH