RAYA LAGI

Salam Aidil Fitri

Huwah3... hari ni kena bangun pagi.... dah lah bangun pagi... lepas subuh tak leh tidur lagi. Sebab?.... kena pergi sekolah.... bertugas.... Huwah3 orang lain masih beraya... tapi saya beraya dengan blok2 batu A- F... SMKSKI. Tak pe lah... dah arahan. Tapi kira bernasib baik gak lah.... suami setia menemani. Amira pun saya bawa sekali... sebab nak bagi dia tusyen Geografi.... alamak... baru ku tahu anak ku lemah mata pelajaran ni.... terpakselah saya mengajar dari 'Alif Baa Taa...'. Tak pe lah mungkin masa yang berbaki sebelum PMR ni.... bererti bagi anakku.... Bertugas jam 8 pg - 1.00 ptg. Untungnya pejabat sekarang ni dah ada streamyx... so... banyak manfaatlah bagi kami yang memang menjadikan streamyx teman hidup......

Selesai... bertugas.... jenguk kejap anak2 di rumah sambil ngadap komputer gak. Pukul 2.30 petang saya & suami ke Kedai telekom.... apalah punya syarikat telekomunikasi ni....sepanjang minggu sebelum raya berurusan untuk daftar streamyx kat rumah mak di Sungai Serdang tu.... tapi setiap hari.... 'Maaf... system breakdown... pendaftaran streamy tidak dapat dilakukan...'. La... kata syarikat telekomunikasi... tapi talian breakdowm seminggu tak selseai2...... Hari ni pergi jenguk lagi... tanya khabar tentang application streamyx tu.... kali ni dia kata... 'kalau nak pasang sendiri modem tak de stok... tapi kalau nak kontrektor pasang... hari ni pun saya boleh daftarkan...'. Hai lain macam je.... macam nak 'bagi' kat kontrektor yang mereka 'kenali' je.... Tapi kami tetap dengan keputusan nak pasang sendiri... ala saya kan ada kepakaran.... tak pe lah ... tunggu hingga minggu depan.... lagi pun ramai adik beradik dah balik rumah sendiri.... cuma tinggal anak buah... Isa, Cheman & nenek je..... Tak pe.. diorang saya dah bekalkan broadband kepunyaan saya... untuk kegunaan sepanjang cuti raya ni.....

Selesai di Kedai Telekom.... saya bergerak ke kelang.... singgah di KWSP check penyata..... banyak juga simpanan tapi 55% tu kerajaan punye... tinggal sikit je utk saya..... Lepas tu... beraya lagi ke Mydin.... cari bekas plastik.... kan saya ni kononnya nak buat jelly kelapa.... ok selesai & balik umah...

Selepas Asar seperti dirancang nak beraya lagi. Kali ni nak ke rumah makcik sedara di batu 4 Jalan Kapar. Di sana jumpa le dengan Pak Cik Sedara.... so ikut dia beraya sekali ke rumah sepupu2 di Rantau Pajang.... Selepas Magrib sambung beraya pula ke rumah abang di Batu Belah.... tapi dia tinggal membujang bersama 2 orang anak dan sedang menjamah Maggi je. Isteri & anak2 yang lain balik beraya Mersing..... Ha selesai beraya untuk hari ini.... Esok andai ada rezeki nak sambung beraya lagi... seronok jumpa sanak saudara. Inilah masa dapat bertemu untuk bertanya khabar.... hari2 lain boleh dikatakan...'jangan harap....'. Dah.... semuanya sebuk dengan tugas, kerja & tanggungjawab masing2.....

Ok Selamat beraya....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH