TETAMU ISTIMEWA

Salam Aidil Fitri
Hampir pukul 12.00 th dapat call dari Khai.... siapa lagi... 'datuk' 3RK 2008 le... bagi tau nak datang..... Alamak, baru je siap masak, mandi & ingat nak baring jap. Penat..... berkemas & masak dari pagi.... maklumlah cuti sekolah.... masaklah yang spesial sikit untuk suami & anak2. Nasi goreng 'bodoh'... maksudnya nasi goreng kosong je ... & cekodok udang. Tengah hari anak2 minta... spaggeti bersos tomato & cendawan..... Bila dengar diaorang nak datang... apa lagi... terpaksa terlentangkan semula kuali & goreng cekodok & tahu sumbat daging..... Selesai menghidang.... tunggulah tamun istimewa tu... tak kunjung juga... akhirnya terperam kat bilik & buka aircond.... and tidor.... memang nak tidor puas2.... sebelum sekolah dibuka...

Pukul 3.30 ptg barulah tamu istimewa ni datang..... masuk rumah je... tak lain yang diaorang tanya..... 'cekodok'. Ada le sikit saya buat.... tapi dah sejuk dah... tapi diaorang bedal....... macam orang yang dah lama tak jumpa makanan....

Buat macam rumah sendiri nampak.....


Apa pun cikgu sebenarnya seronok dengan kehadiran korang.... Rasa terharu sangat.... pada ingatan korang kat cikgu... koranglah cinta pertama cikgu di SKI... Generasi RK. Bersama korang hari ini... menyegarkan ingatan cikgu pada kenangan2 lalu yang kita lalui bersama... Kenangan yang terpahat kuat di hati. Korang banyak mengajar cikgu.... mengajar cikgu tentang kasih sayang.... Cikgu sayang korang..... Cikgu Hanya mendoakan yang terbaik untuk korang... semoga korang berjaya dalam hidup..... sentiasa menyenangkan hati, membahagiakan hati ibu bapa, keluarga,guru, teman2 & masyarakat sekeliling....

Tetamu istimewa

Paling terharu.... ingatan daripada ibu pelajar yang mengirimkan melalui anaknya yang saya panggil 'Amirul anakku'.... sepasang baju & kuih raya..... Terima kasih atas ingatan & kasih sayang kalian semua..... Cikgu sayang U All. korang tetamu istimewa cikgu......



Selesai beraya di rumah saya... Saya join diaorang sekali beraya di rumah cikgu Zuraidah.... X-teacher sains SMKSKI....Nak singgah rumah cikgu Roszana.. dia tak de.


Rumah nenek


Lepas tu... saya bergerak ke kampung.... rumah nenek anak2.....Sebab rumah kegemaran waktu cuti raya ni....

Lewat petang ke rumah kakak Maznah di Jalan Khamis Meru sebelum ke rumah Abang Mahisham di batu 3 Shah Alam. Tiba di rumah 9.00 malam... apa lagilah pulun mengemas pinggan mangkuk... sebab sebelum keluar beraya tadi.... rumah terbiar tanpa kemas...
Apa pun... seronok dapat jumpa anak2 murid hari ni...

Sekian... Selamat Beraya...

Ulasan

  1. Hi, it's a great blog.
    I could tell how much efforts you've taken on it.
    Keep doing!

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH