AMMAR VS AMILI

Dua2 tu anak kecil saya.... hari2, bila saja sampai pintu pagar rumah, salah seorang mesti menangis. Sebabnya berebut nak ambil surat kat pintu pagar. Kalau sorang ambik, sorang lagi nangis & begitu lah sebaliknya. Hampir sebulan dah ni kena buka pintu pagar.... (ye lah tiada pembantu rumah...), hari2 tulah salah sorang akan menangis....

Nangisnya taklah lama.... bila saya dakap & berkata esok Mili pulak ye.... atau esok Ammar pulak ye... diaorang terus diam.... Naik fobia saya bila nak sampai pintu pagar... kerana kena bersedia dengar tangisan.Kadang2 angin jugak saya... Yelah dah penat.......

Kalau tak pasal surat pun.... pasal nak masuk rumah 'first'.... Tak dapat first pun nangis juga.... hari2 ada je halnya... Agaknya tu cara diorang tanya khabar kot!. Maklumlah satu hari tak jumpa... Dah masuk rumah... okey pulak diorang .... main sama2, borak sama2... Kalau mamanya tidor lagilah okey diaorang... pakat2 buat yang betul... pakat2 buat yang tak betul.... Apa2 pun anak memang cahaya.... menceriakan, menghiburkan...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH