JANGAN PANDANG BELAKANG

Hari ini pergi sekolah dengan perasaan bosan & penat.... Jumpa kawan... pun macam sama je. Borak dengan Cikgu Zai dia pun rasa semacam je... tahun ni kelam kabut sikit. Kerja tak terurus. Jumpa Hanafi.... bosan & penat juga ayatnya. Jumpa Yan.... Bosan & penat juga cakapnya. Borak ngan Zaurah.... tak dapat lari, penat sangat juga katanya. Dia kata kita kena pikir rumah tangga juga. Jangan kerana kerja, rumah tangga berantakan!. Jumpa Wazir... sama juga. Bosan!. Wazir kata... 'kena buat sesuatu lah'. (Biar seronok ngajo lah tu ). Katanya... 'Wazir ni muda... tak kan, Wazir yang nak ubah!'. Borak ngan Mazlan... lagi lah ketara sangat ke'tension'an dia. Dia banyak jadi mangsa je... urusan KWSP ke pencen sangkut, beli rumah nak kena bayo, nama tak ada dalam senarai guru2 akademik tingkatan 6. Beban kerja banyak sebagai Ketua Bidang Sains & Metematik yang terlibat dengan PPSMI. Masa ngajo banyak. Pegang Ketua Pantia Metematik pulak... nak buat relif, nak bagi ceramah, meeeting pengurusan panjang..... Ketara sangat hilang 'aura seri muka' di wajahnya.... . Sabar ye Lan... kita satu geng. Geng bosan! ... tapi kerja kena diteruskan....
Lan, jika tawaran cikgu Abidin ke EPRD dapat menyelamatkan keadaan. ... pergilah Lan!. Jangan pandang ke belakang lagi.....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH