KUNCI OH KUNCI

Hari ni penuh semangat... nak balik cepat. Berazam nak siap lagi kerja yang masih tertunggak. Ingatkan balik awal, dapat kemas rumah & masak sebelum ambil anak2 kul 3 ptg..... Alamak!, nasib tak baik.... tertinggal kunci.... Entah saya yang pelupa, entah ini disebabkan tiada pembantu rumah yang jadi tukang buka pintu....... Aduhhhhhhh.....

Telefon suami.... ngadu. Dia kata 'nak abang balik ke... cuti setengah hari'. Terharu rasanya... suamiku tak kan biarkan aku dalam kesusahan.... Ikut kan hati, memang nak dia balik, tak yah aku yang susah.... tapi rugi tu.... 'kalau balik, kira cuti 1/2 hari'.

So.... saya tawarkan diri ke K.L... ambil kunci. (sebenarnya saya tak berapa ingat jalan pun..... tapi ke mana kan ku bawa diri.....). Tengok minyak tinggal 3 bar.... kata suami cukup tu utk pergi balik, tapi saya tak yakin (sebab saya kena ambil kira kalau saya tersesat).... cash pun tak de..... So ambil keputusan keluar duit kat ATM, beli stok anak2 takut lapar dlm perjalanan nanti & isi minyak, ambik anak2 & pergi ke K.L. Anak2 tak banyak bicara... ikut je...

Penuh confiden.... masuk jalan Damansara Utama.... ternyata salah. So buat U-turn & masuk Pencala Link. Betul!. Tunggu suami di tempat yang dijanjikan.... Suami hulur kunci & bagi arahan jalan mana nak ikut. Suami suruh ikut kereta dia dan dia tunjuk hingga nak masuk highway NVKE.... (dalam hati berkata2.... suami macam tak percaya isterinya.... je)

Rupanya betul telahan suami.... saya tersilap, masuk susur keluar untuk ke Ipoh.... Rasa2nya kali ke 2 saya silap masuk lorong ni... Cuma kali ni cerdik sikit. Masa bayar tol, tanya adik tol tu.... kat mana nak buat U-turn. Adik tu tunjuk jalan dengan mesra sekali.... Terima kasih dek...

Huh!... berjalan saya mencari arah.... Klang Utara..... Sudahnya pukul 5 baru tiba di rumah. Ammar buka pintu & sambil memegang segumpal kunci dia berkata 'mama.... ini kunci mama yang tertinggal.....'. Oh... negeri.... harap2 tak tertinggal lagi. Kerana kunci.... sampai ke K.L saya hari ini....

Bila masuk rumah Anak2 ngadu lapar. So, masuk sop ayam & makan nasi impit semalam.. ala2 soto gitu.. cuma aksesorinya je tak lengkap. Anak2 kata sedappppppp...... Lepas anak2 makan... apa lagi, memblog lah saya.... Entahlah, tercapai ke tak cita2 nak buat kerja.... penat dah ni.....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH