LEMPENG KelaPA

Selamat tiba di rumah sendiri menghampiri 2 petang. Konon nak balik awal tapi.... kerah petik rambutan hujung.... tak pro betul diaorang tu... pepah 1, jatuh 1.... macam manapun dapatlah sedikit hasilnya ....


Semalam singgah, hari ni singgah... sarapan di gerai yang sama



Singgah sarapan pagi kat warong semalam... tapi kempunan lah diaorang nak makan lempeng kelapa... sekarang ni, susah nak dapat restoren jual lempeng. Dahhhhhhh.... kul 11.00 baru nak sarapan, apa agi yang tinggallll



LEMPENG KelaPA
(Istimewa untuk Wajier dengan ucapan.... rajin2lah buat sendiri)

Bahan-bahan ( 2 org lebih pun tak pe (tp tmbah sukatan) )
2 cawan tepung - (anggaran je ne)
1 cawan kelapa parut
Air - ikut kepekatan
Sedikit garam
Minyak ukt mgoreng

Cara-cara
Satukan kesemua bahan,jgn terlalu pekat atau cair.Agak2 mcm nak buat cekodok.
Panaskan minyak dlm kuali ,tuangkan adunan kedalam dan tutup sebentar,supaya lempeng tu masak sekata.Dah masak angkat dan hidangkan dgn sambal tumis.

Kenangan dari Wakjir dari Melaka

Abis!.... saya & famili ni di KPA kan....

Bila tiba di rumah... apa lagi... pulun gosok baju yang bertimbun.... Alhamdullillah solosai! Bolehlah tengok2 kerja sekolah pulak....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH