HARI KE 7 -CARI JAWAPAN

Salam

Malam tadi sehari lagi... tak boleh tidur..... dah jadi saban malam pula begini. Hanya dapat tidur dengan duduk di sofa. Manalah lena. Setakat tidur2 ayam je lah. ..... Kesannya.... ohhhhhhh.... sakit kepala & sakit pinggang yang teramat. Sian suami. Bila isterinya tak leh baring sebelahnya.... tak de lah dia bantal peluk. Beginilah nasib ...... Akhirnya petang tadi terpaksa ke Hospital (Selangor Medical Centre) mencari jawapannya...

Beberapa hari ni... emosi pula tak stabil.... sensitif sangat. Tak boleh terusik sikit. Mudah lah air mata mengalir..... Malam tadi kemuncaknya.... akhirnya awal pagi terjawab kenapa? .... ha2 hari ni kena 'join club Ammar & Amili'. Begitulah saya... biasa kena lalui situasi ini.... sebulan sekali ... sehinggalah bulan yang berikutnya datang.....

Bila emosi tak stabil... semua perkara difikir dengan begitu mendalam & kadang2 bercampur emosi. Keputusan nak dibuat pun jadi susah. Semua pilihan tak mampu diikut. Boleh cakap je... tapi bila nak buat....huwah...huwah...huwah. Entahlah.......... Mazidah ni... memang tak sesuai jadi superhero. Dengan ciweknya, dengan semangat yang selalu luntur, dengan emosi yang selalu tak stabil, dengan ... sikit2 sakit,... sikit2 sakit..... Nampaknya hanya boleh jadi 'supermama' je lah.... jaga rumah tangga sendiri.... Itu mungkin dunia saya yang sepatutnya sekarang.......

Teringin nak jadi kuat, mungkin boleh bantu orang2 sekeliling jadi kuat juga. Tapi....sokong ni lah yang selalu rebah.... Ini lah saya... Blog lah tempat melepaskan lelah. Sebenarnya dalam tulisan ada cerita, dalam tulisan ada doa, dalam tulisan ada harapan, dalam tulisan ada rayuan.. & dalam tulisan juga saya mencari jawapan. Orang yang mengerti akan memamahaminya. Banyak yang dah saya tulis... kadang2 mengusik, kadang2 menyindir lah jugak.... mungkin ada yang terusik. Maaf ye jika ada yang tersinggung. Sekadar mengusik untuk ceriakan suasana & kadang2 dengan niat, dengan harapan dapat bangkitkan keinginan kawan2 supaya menulis sama....

Setelah lama ......hari ni akhirnya beberapa harapan saya terjawap, beberapa doa saya terjawap... Terima kasih & syukur!

Kini .... hakikatnya... saya rasa penat sangat & saya perlu rehat.
Untuk mencari jawapan seterusnya....

Selamat berbuka puasa.....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH