HARI KE 8 - TERLEBIH DOS!

Salam Ramadhan....

O ho! Hari ni satu hari keluar rumah. Tinggallah 5 orang anak saling menjaga diri masing2. Ammar & Amili entah makan, entah tidak... tapi balik tadi... masing2 kata... lapar..... Sian sungguh menjadi anak cikgu Mazidah & Cik Rashid ni... he3. Tak pa.... diaorang pandai berdikari...., pandai urus diri daripada mandi, buat susu & tidur sendiri...,,

Malam tadi... membayangkan boleh tidur lena...... memang teringin sangat nak tidur lena.... ganti.... malam2 sebelumnya yang tak dapat tidur..... So, mentang2 dah ada ubat..... telanlah ubat dengan harapan dapat tidur lena.... Semasa ambil ubat, doktor dah bagi tau... 'pil ni kuat, ia tahan 24 jam, makan sebiji 1 hari je'. Ha memang kuat betul... tak lama selepas makan... saya rasa bergetar je tubuh badan.... lepas tu celik terus.... langsung tak le tidur sepanjang malam sampai ke pagi.... sedihnya... Hancur harapan nak tidur puas2. Itu bukan ubat 'kuat' atau ubat 'power' untuk... 'tut' tau. Tapi ubat selsema je. Sepatutnya kalau ubat selsema.. dia menidurkan kita, tapi yang ni ....dia membuat kita hilang ngantuk.... agaknya macam tu lah kalau terlebih dadah, terlebih dos.... jadi bertenaga pulak. Tapi .... walau tak ngantuk... saya tak nak bangun dari katil. Dah lama saya rindu berbaring di atasnya.... saya nak lepaskan gian untuk luruskan badan. Biasa kalau tak leh tidur.... saya akan bangun & biasanya.... ngadap komputer lah... tapi kali ni tak!. Saya nak baring di sebelah suami & paksakan diri tidur.... tapi... macam mana nak tidur... sebab suami banyak sangat sound effectnya.... (berdengkurlah...). Sepanjang malam tu le saya goncang badannya.... so dengkor tu tak lah bunyi buat seketika.... bila bunyi... saya goncang lagi...senyap kejap... bunyi lagi... goncang lagi... bunyi lagi.... goncang lagi... Huess... jangan bagi tau dia.... dia tidur tak sedar diri... orang sebelah goncang dia tak sedar pun.... (goncang perlahan lah... bukan goncang dunia....)

So... teruskan azam malam tadi... try sambung tidur hingga ke matahari naik.... Lepas subuh suami sambung tidur sebelah... tapi saya juga masih tak leh tidur. Saya memang dah terlebih dadah, terlebih dos.... kesan ubat tu 24 jam... taubat saya tak nak makan ubat tu... kalau terpaksa pun saya ambil 1/4 je le..... rugi3 tak dapat tidur malam tadi.... Malam ni dah fikir2 nak mula buat kerja sekolah pulak. Sekolah nak buka dah... yang saya ingat kerja2 yang dipesan oleh PK1 tu.... banyak U. Buat program headcount untuk tingkatan1,2,4 dan 6 pulak... huwah2.... tak dapat tidur lagi lah gamaknya.... soalan percubaan pun tak dibuat lagi.....

Pagi... suami dapat call, ayah staff bawah dia meninggal. Boleh ke dia sambung tidur. Pukul 9.00 pg baru dia ajak nak gi melawat. La... tadi kenapa sambung tidur... dia kata ' tak leh nak fikir'.... Rosak plan nak gi buka stor Mydin (nak jadi pembeli palaing awal lah..) nak beli baju melayu anak2. Kenalah cikgu Mazidah ni menemani 'boss' melawat keluarga anak buahnya tu.... orang dah jadi bosss... (ala bos kecik je....he3). Selesai ziarah.... gi Sekolah Maahad Tahfiz Hira Jeram, seludup anak keluar asrama. Abang Amin nak balik ...... Sampai di Pekan Kapar.... dua lelaki ni nak potong rambut pulak... rambut raye gitu..... Tengok dari depan, ok lah macam Ismail Kamus... dari belakang... tak best lah nak tengok.... macam budak sekolah je... tak macho langsung... he3 hangan marah bang. Bulan posa ni...

Panjang lagi perjalanan.... ke The Store Klang... Ngeri betul nak tempoh bandar Klang... so cuba cilok lah.... dari Meru masuk Jalan Batu Belah masuk Jalan Kapar, masuk lorong sebelah Petronas ... ala sebenarnya ikut jalan dalam je... ok! beres tak jem. Cuma masalahnya kat lampu isyarat, orang2 yang tak beretika duduk (dalam keretalah) kat petak kuning. Menyekat laluan kenderaan dari lorong lain. Jem le.... Tak beretika betul. Pentingkan diri... Di Stor Klang....kami ke kedai komputer lah untuk baiki printer.... sejam juga lah menunggu. Lepas tu.... ikut jalan dalam juga & masuk Highway Sapadu... menuju Shah Alam... gi bank Islam... bayar utang..... tapi macam selalu... asyek rosak je mesin tu. Bank Islam ni nak kami bayar ke tak!. He3. Kami teruskan perjalanan ke Subang Jaya.... ha ha ke Mydin lah... Pelan asal ke Mydin Klang je... tapi Abang Amin nak gi ...Subang Jaya... penuhi ajelah.

Masuk Mydin..... ya Allah Jem dalam Mydin... punya lah kitaorang elak jem dalam perjalanan... dalam Mydin pulak yang jem!. Dah sampai... teruskan shopinggan lah...ala beli sikit2 je....bujet, under RM50. Itu pun shopping kat tingkat atas & bayar kat tingkat atas juga. Lepas tu cau!. Tak sanggup nak ke tingkat bawah... Punyalah ramai orang...minat kat Mydin ni.... Kawan2, hujung minggu... tak yah lah gi Mydin.... parking pun.... alamak susahhhhhh!.

Balik... ikut Highway... terus ke Setia Alam.... hampir pukul 6 baru sampai.... So, masak menu yang ringkas je lah..... Soto lagi!. Nasi impit kelmarin kan ada 3 ketul lagi....hanya masakkan sopnye je & suami sempat beli sedikit mertabak. Beres! Menu hari ke8 puasa!

Selamat Berbuka....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH