DAMAI...

Damai.... Wah2 macam indah je didengor.... Apa maksudnya tu.... La, Damai le... Tapi memang lah.... macam2 boleh ditafsirkan...

DAMAI sebab selesai lawatan pegawai daripada JPS & PPD kot!.... Nampak berbunga pujian... Ha ha... saya pun ada menyumbang sama.... Headcount antara yang menarik perhatian diaorang... Headcount yang buat saya macam separuh gila... (macam je ye...), Headcount yang buat saya tension hingga lah ramai yang dapat tempiasnya ..... ye lah kena ngadap muka saya yang .... mencuka... (kadang2 je ye...) headcount yang buat saya abai urusan rumah tangga... (Yang ni pun selalu juga.... he3 cari alasan ..... malas sebenarnya... ) Apa pun TQ suamiku kerana sentiasa memberi ruang & peluang.... Tengok ... isteri abang ni dah dapat pujian boss2.... Lawak je ye....jangan anggap saya berlagak ye... Ala pujian2 ni saya dah biasa.... bukan tu yang saya kejar.... Tapi saya memang suka mereka sesuatu yang baru.... cari kelainan... cari kepuasan bekerja....


DAMAI lah.... sebab peksa Geografi dah solosai dengan haru birunya...... Pagi2... sambung klip kertas muka surat yang tinggal.... tak siap jugak.... Rehat sambung lagi... & masukkan kertas jawapan. La.... tak cukup 15 helai pulak.... Pukul 10.15 naik untuk mula kertas Matematik... Lepas kelas tu.. gi la fotostat yang kurang & sambung satple lagi.... Solosai.... rehatlat jap.... Dapatlah borak dengan orang yang tak tunai janji nak tolong staple tu... Wakjir lah... Bila kertas geografi tu dah diedarkan......dah agak dah..... kertas soalan banyak muka surat yang kurang.... Kena roundlah... kelas2 tingkatan 3, 'jual' muka surat yang mereka tak de tu.... Haru2.... Ni salah sapa ni... Salah Wak Lan yang reso ke... salah mesin sort ke.... salah saya yang buat kerja tak fokus ke.... salah wakjir yang tak tolong ke.... he2... Tak pe lah Wakjir.... saya faham .......

DAMAI sebab berdamai kot.... so hilang kekusutan di hati. Tenang mengganti... Tapi.... belum habis kat situ.... masih ada tanggung jawab pada diri... untuk baiki kelemahan diri... untuk elak berulang lagi.... Insyaallah.... tapi perlukan bantuan orang sekeliling , orang2 yang menyayangi agar saya boleh sedor diri ..... Ye lah selama ni menjadi kemanjaan suami..... ikut je mahu isteri ni.... jadi nampak macam semuanya okey je lah kita ni... rupanya..... tak sedor diri....

DAMAI.... tajuk sajak Abdullah Badawi.... Ku cari damai di hati..... eh... eh nak tambah.... 'Ku kumpul keberanian... ..' . La untuk apa pulak tu..... haa....'berjuangggggg untuk mendapatkan apa yang tak ingin ku lepaskan'.....ha3 lagi lah binggung..... sorry kalau pembaca binggung.... saje je lah....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH