HARI KE 6....SAMA JE KOT

Salam....

Baru balik dari sekolah... terus rebus nasi impit & masak sopnya, untuk menu berbuka petang nilah. Soto antara menu yang anak2 suka makan. Masak nasi impit 6 ketul besar, tapi kat peti ais hanya ada seketul dada ayam. Boleh lah... nasi impit 2 ketul, cukup untuk malam ni, lainnya simpan untuk menu next berbuka.... Malasssss......

Sambil menunggu nasi impit masak... anggaran 2 jam tu.... ambik kesempatan membloglah... Laptop ni memang sentiasa terpasang, diaorang bergilir main... so, rampas kuasa lah dari Amili tadi.

Di sekolah tadi... semak buku rekod mengajar guru2.... bab menghabiskan silibus, rata2 cikgu2 ok. Tapi bila tengok markah...... alamak cikgu, kenapa tak dianalisa markah tu.... Analisa markah pentinglah cikgu.... baru lah kita tahu prestasi anak2 murid kita, menaik ke, menurun ke.... & kenalpasti sapa yang perlu perhatian lebih.... wah2 cikgu... mentang2 dah ada printout headcount yang bergraf... markah dalam buku rekod mengajar terabai.... Ala... bukan cikgu baru je... cikgu lama pun macam tu .... KP ke, tak KP ke, yang dapat APC ke, yang tak dapat APC ke.... yang dah diingat kan pun sama gak.... Hai.... tak terasa ke...?. Saya tak mengata lah cikgu... saya nyindir je...he3 jangan marah.... Ada peluang menulis.... saya tulislah. Saya hanya melaporkan apa yang saya semak tadi je (tengok kat bahagian belakang BRM... bahagian catatan pengetua).... Cikgu2 sporting lah sikit.... walaupun boss awak ni 'baik', bos awak ni kawan,(he3 perasan...). Jangan lah buat saya serba salah ye.... Ok, ade banyak tahun lagi untuk tak mengulanginya.... Jangan marah....

Ok, saya nak sambung masak. Bahan2 lain semua dah siap hidang (walau sekarang baru pukul 5 ptg).... tinggal nasi impitnya. Siap awal... sebab saya dengan suami ada agenda lepas dia sampai dari tempat kerja sekejap lagi. Kami nak gi tempat kegemaran kami. Kedai komputer le... . Ni je masa yang ada. Urgent. Malam tak leh keluar. Terawih beb..... Nampak gaya berbuka kat kereta lagi kami... Ala.. apa susah. Kat Klang Centrel Point tu kan ada Mc Donal, KFC etc... etc.... Tinggallah anak2 berbuka sesama diaorang... Tak pe, anak2 dah biasa dengan gaya mak paknye.....

Ok... Selamat Berbuka Kepada Semua Umat Muslimin.... Jumpa lagi

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH