MASIH ADAKAH HARAPAN...

Harapan?.... harapan apa?. Harapan lah... Harapan untuk menjadi lebih baik, harapan untuk jadi yang terbaik, harapan untuk diterima baik.....

Pagi2 dapat mesej dari ustazah Noriati.... mengkhabarkan paduka seri, suami tercintanya MC. Ala.... hilang harapan nak bual dengan kawan baik sorang ni..., hilang harapan nak makan sama dengan adekda sorang ni.... hilang harapan nak minta tolong ..... klip kertas Geografi... Khamis ni peksanya... kertas belum di klip lagi... hari ni dah hilang harapan agar tak da mesyuarat pengurusan... tapi adeeeeee jugak.... Tiap2 minggu ada mesyuarat pengurusan.... tapi saya tak kurus2 pun.... saya masih tak pandai urus pun.... (saya ngata saya je ye... bukan ngata orang lain..). Hari ni ... tak da harapan lah nak siapkan kerja yang dah di plan .........

Tak de Wakjir... tangkap cikgu Amirul lah... untuk jadi teman borak.... Boleh tahan juga budak Amirul ni... walaupun muka macam budak, Qiut gitu... tapi nasihatnya.... bernas juga.. boleh tahan juga... ada harapan jadi kaunselor budak2. Banyak jugak hujah saya dipatahkannya.... hati yang mula2 tak stabil.... kira oraiit lepas tu. And bila saya ambik tindakan ikut nasihat dia.... wah nampak berhasil....ada berbunga harapan. Memang ada harapan si Mirul ni menundukkan hati yang tengah baran, tengah panas, tengah bergelora, tengah sakit... .

Sebenarnya... saje je test dia... boleh jadi geng kitaorang tak... Rupanya... dia memang dah lama teringin isi borang keahlian... Dia kata... dia dah selidik cikgu2 kat sini terutama nama2 yang selalu disebut oleh adekdanya si Khai... 3RK 2008. Ha... jangan tak tau... Amirul tu abang si budak Qiut Khai 3RK tahun lepas... Patutlah kami mudah mesra. Rupanya.... adiknya adalah antara anak3 3RK yang kami sayang tu.... Walau macam mana pun terima kasihlah kerana memandang tinggi kat kakek & abeng ni... insyaallah... apa ilmu yang kami ada akan kami kongsikan... sekurang2nya bila kami dah jadi evergreen nanti... adalah backup meneruskan misi & visi kami.... ewah... macam hebat sangat... saje je nak perasan...

Perancangan Allah Mirul... Nak kita bertemu & Mirul akan berada di tengah2 saya & cikgu Wazir. Dia kata... 'kalau saya kat tengah2... lebih selamat......'. Pandailah kau Mirul... Macam mana pun, terima kasih pada adekde Amirul, kerana memberi kami harapan..... Harapan untuk memulihkan mana yang luka. Harapan untuk meneruskan mana yang baik.... Insyaallah.....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH