SEMPURNAKANNYA..... CANTIKKANNYA...

Semalam last puasa... ganti...last minut ganti... masa kecederaan... Entah kenapa tak tahan sangat.... menjelang magrib melepeeek sangat. Agaknya stok lemak dalam badan dah habis kot. Selalu puasa ke tak puasa sama je... selera pun sama.... Tapi semalam.... 'bang belikan mertabak, jambu air dan.........'. Padahal kat rumah dah masak... Bila time buka.... kelam kabut makan... itu di capai... ini dicapai... makan secara tidak terurus....

Kesannya..... lepas magrib.... perut mula semacam.... memulas... cepat2 ke tandas muntahkannya atas bawah.... ok jap.... tak lama kemudian.... alamak..... kenalah ulang alik ke tandas... macam nak pitam. Cari ubat homeopathy... tak sempat tunggu misi suap (suami ku lah).... capai je... betul ke tidak.... belasah je.... Nak ambik psikologi je.... kalau makan ubat... baik le nanti.... lepas tu... dah lembik... tidur je...

Pukul 2.00 pagi bangun... Memang itu lah saya... masa tidur tak tentu... biasanya saya tidur awal lah... kul 2 ke... 3 ke.... 4 ke... saya bangunlah. Bila bangun.... ngadap komputer lah saya sambil buat rutin2 lain...

Kali ni bangun.... duduk termenung.. memikirkan kisah2 semalam, kesah2 sebelum... berbagai jenis konflik yang dihadapi... lagi diluahkan, lagi jauh tersasar daripada penyelesaian... semakin tertekan jiwa....

Akhirnya... ikut pegangan suami... 'tak ada ruginya mengalah....'. Itu antara rahsia kebahagian rumah tangga kami... Dia selalu tundukkan kemarahan ku, kekerasan ku dengan kesabaran dia..... Pagi2 ni saya menulis di blognya menyampaikan penghargaan saya kepada nya. ...... saya dapat merasakan betapa besarnya pengorbanan suami, betapa besarnya kasih sayangnya pada saya. Di saat saya susah, di saat saya gelisah, di saat saya menghadapi konflik... dia sentiasa di sisi saya... menemani, membantu, menyokong saya. Saya bersyukur dengan apa yang saya miliki ini.

Suamilah (pasangan hidup lah..) yang patut dijadikan kawan baik, teman, sahabat... kerana dialah yang akan ada di sisi kita, menemani kita dalam masa kita mengharungi perjalanan hidup kita. Kita tak perlu jadi romeo & juliet atau kisah2 cinta agung....pasangan kekasih.... Cukuplah kita menjadi diri kita. Sempurnakannya. Cantikkannya.......

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH