MERANCANG UNTUK BAHAGIA...

Semalam suamiku berkata....'ma abang terharu baca komen mama kat blog abang. Terkedu. Abang bukan baik sangat. Takut abang. Harapan mama kat abang terlalu tinggi. Semua orang baca. Apa kata mereka nanti'. Saya kata 'mama memang sayang abang'. Sesungguhnya saya hanya menulis mengikut apa yang saya rasa. Kadang2 perasaan sayang yang melampau tu memang muncul. Lebih2 lagi... bila kita melepasi garisan sukar. Saya cakap pada suami... 'Ala.... kita cuma perlu jadi diri kita.... kita sempurnakan... kita cantikkannya....'

Kami memang bukan pasangan seperti Romeo & Juliet atau pasangan2 lain dalam sejarah kisah cinta agung. Kami tak lari daripada perselisihan faham, gaduh, merajuk, masam muka.... lebih2 lagi saya ni memang jenis bukan penyabar, agak baran, cepat merajuk, ciwek etc...etc....

Saya bersyukur dengan apa yang saya miliki. Kebahagian yang saya kecapi dulu, semalam & hari ini. Tapi apa yang akan berlaku esok lusa dan seterusnya.... saya tak tahu, suami pun tak tahu....

Sesungguhnya .... kita perlu merancang untuk bahagia. Kita perlu berusaha untuk mengekalkan kebahagiaan itu ...... Insyaallah

P/s Biasalah... kalau 2 - 3 pagi.... mampu mangayat.... he3

Ulasan

  1. terima kasih sambal udang. Bleh buat sahur sebulan. Kalo abis mintak topup. Ape2pun selamat berpuasa.Kalau ade rezeki lebih...nak tambah pahala bulan pose..jemput2lah kite org buke pose..takyah susah masak..bli kat magdonel..dah dekatkan..key terima kasih kakak ku yang kaya dengan sifat memberi sama rase,pemurah dan suke bersedekah..wah2 dah banyak puji nie...takkan takde ape2..key..akak..tahniah dapat suami penyayang...satu dalam berjuta pernah saya jumpe..

    BalasPadam
  2. 1. Jangan nak buat lawak... Wak kan tak makan mcdonald.... Kau penyumbang utama pendapatan KFC.

    2. Tak pernah bercadang nak jemput kau buka pose.. takut bahagian kau lagi banyak dari kami yang tak kuat makan ni..

    3. Tak semua sedekah ye.... bila tiba masa... pulang2kanlah mana yang kontreknya... 'pinjam' ye.. Tak denya akak nak sedekah broadband, LCD, etc.. etc... etc.... sedekah guna je ye....

    4. Memang lah laki akak baik... kalau tak!!!!!. Dah lama kau lebam2 dek penangan dia.... kacau bini nye aje...

    4. Selamat berpuasa.... ceramah kat sekolah tadi... ustad tu kata... Bulan puasa bulan promosi... peluang nak buat baik, peluang nak baiki diri, peluang nak tingkatkan pretasi... .. Semua peluang... sebab pahalanya berganda. Sama2 ambik peluang tu ye....

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH