LANGIT KAN CERAH

Ha... ha... 'tangkap cikgu'... Huwah... si Isma nampak cikgunya ni nangis dalam krete. Tak da apa lah Isma... penat sangat kot!. Penat perasaan, penat jiwa, penat badan... So sebelum memandu.... realase tension dulu... buang habis2. Apa2 pun TQ Isma kerana cuma menenangkan..... Masa tu terlihat Isma seperti seorang anak yang baik... yang sedia memujuk ketika bondanya sedang kesedihan.... Ala... tak de papelah..... dah memang dasar cewek.... murah je lah air mata....

Entahlah... tiba2 perasaan rasa kosong...lesu.... sepi.... Tak seperti hari2 lalu.... penuh ceria, penuh warna warni, penuh senyum tawa,... penuh kasih sayang.... Sekarang... tiba2 semua itu lenyap.... Mungkin ini salah sendiri... kerana tak tahu menghargai, lupa untuk menghargai.... Tapi... bak kata pepatah.... 'telajak perahu boleh gostan... telajak kata.... kemaafan yang dipohon bertubi2 pun... belum tentu diterima'....

Kadang2 fikir... ini semuanya takdir. Bukan kita minta duka. Bukan kita minta nestapa. Dah berulang kali kita merasai sakitnya. Tak kan kita suka2 nak laluinya semula. Tapi walau kita cuba berhati2 sekali pun.....penyusunan Allah sapa tahu.... Allah yang wujudkan situasi2 yang kita lalui. Pada masa tu juga, kita tak tahu apa yang sedang dilalui oleh kekawan2 kita, sahabat2 kita, suku sakat kita... dan kekurangan yang ada pada diri kita tu yang jadikan salah faham berlaku.... orang kata 'miss communication'..... hingga meretakkan hubungan baik. Dan..... retak yang sedikit tu.... boleh menjadi retak banyak.... & lama2 menjadi retak beribu..........

Insyaallah... selepas hujan, langit kan cerah, pelangi kan menghias, bunga kan mekar, hati kan segar.... Harap yang baik je....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH