SYOKNYA....

Pagi2 dah boleh senyum lebar.... Apa taknye teguran Cikgu Salimah.... 'Nampak slim'... Terus bersemangat le..... Masuk bilik guru, muka gambarkan keseronokan.... ye lah memang teringin nak kuruskan badan.... Tambah pulak Wakjir... kata ' macam anak dara....' Huiyo.... nak dia ulang lagi... kenyataan tu....

Bukan sorang je yang tegur macam tu.... Cikgu Asliza, ustazah Radziah, Salamah ..... banyak lagi.... tak ingat sapa... sebab terlalu syok... masuk kelas pun... anak murid kata yang sama.... Nasib baik, hari ni balik 5.00 petang.... dapatlah kumpul banyak kata2 semangat..... untuk kuruskan badan....

Apa rahsianya..... saya pun tak tahu.... tak kan tiba2 saja saya boleh kurus.... Dia orang kata sebab pakai baju warna gelap & potongannya lebih kecil.... Kurus lah maksudnya.... sebab baju tu sais 'M'... selalu pakai sais 'L'. saya tak pula timbang badan ni..... Kalau betul saya dah kurus.... rahsianya... mungkin sebab kena masuk 'bilik sauna' seminggu sekali.... 'Bilik gosok baju' lah.... bukan tak de kipas.... Dah.... kipas dinding tu dah penuh habuk ( perli suami tu.... ). Saya setakat boleh tenguk je lah habuk tu... nak buangnya tak berani.... ala saya kan semput... tak leh langsung sedut habuk.... alamat.... tak cukup oksijen lah saya nanti. Gosok baju pula bukan sedikit..... (lebih satu kira sedikit lah...) - 5 persalinan baju suami, 5 persalinan baju isteri, 3 pasang baju sekolah Amirul, 3 pasang baju tadika Ammar.... Banyak lah juga tu.... kira peluh mengalir... le. Tu yang terbakar lemak2.... Lagi satu rahsia.... puasa! He3 baru puasa 3 hari dah kurus.... macam mana lah kalau sebulan.... Mesti ramping betul lah....

Yang tak bestnya... cerita kat suami... dia kata 'ye ke? tak perasan pun...'. Bertuah betul suami ku... hari2 peluk isteri pun tak dapat rasa perbezaannya (saiz le...). Dia pula kata... 'abang dah kuruslah.... seluar dah longgar .....' Dia pulak yang claim kurus.....

Hakikatnya..... semenjak tiada pembantu rumah.... banyaklah kolestrol kami cair.... dek ganti kerja2 pembantu rumah.....Makan pun kami dah kurang.... ye lah bila badan penat... mana nak makan sangat.... paling best.... luruskan badan.... & lelap....

p/s selamat mencuba...... cuba ape?... Cuba baju saiz 'M'

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH