TERLAJAK DAAA........

Masyaallah... anakku. Balik sekolah tadi, tiba di rumah jam 1, nak jemput anak2, Abang Amin & Amir..... eh...eh.... anak2 ku rupanya terlajak tidur. Balik tadi diaorang baru je bangun & kelam kabut bersiap untuk ke Masjid, sholat Jumaat. Ini lah anak2 asrama.

Keluar sekolah tadi dah terlajak masa. Lewat. Sibuk dengan postmortem set 1 & set 2, termasuk karang impak & cadangan.. tapi tak siap juga, sebab Wakjir tak datang hari ni.... analisa markah untuk kelas dia tak dapat dibuat. So, Wakjir, tolong lengkapkan borang postmortem tu yang diletakkan di atas meja Puan Norzalina, PK Koko kita. Siapkan selewat2nya pagi Isnin ni. Petang Isnin akak bertugas & akan ambik borang tu. Pada Cikgu Siti Hasmah... sorry le terlajak masa. Lewat. Memang kakak ni biasa macam ni. Kerja last minute... best... he3

Selain postmortem tu.... hari ini ada notis... pemeriksaan Buku Rekod Mengajar minggu ni akan dilakukan oleh ketua bidang. Fokus kepada... sejauh mana silibus dilaksanakan (maksudnya... silibus dijalankan mengikut tarikh yang dirancang) & markah sehingga PPt & Set 1 di tulis & dianalisis. Saya pun... sebenarnya terlajak masa juga. Baru siapkan markah2 kat belakang RM tu. Buat cikgu... jangan tak buat....

Bila dah sibuk dengan ke dua2 perkara tu.... ha terlajak lah masa balik. Sepatutnya saya ambil Amirul & Ammar dulu dan kemudian hantar bersama bujang2 saya yang lain ke Masjid. Tapi, bila dah terlajak masa... terus balik je lah ambil 2 bujang je.... cakap dengan diaorang...'jadilah... mama dapat selamatkan 2 orang daripada ke tiga2 anak langsung tak solat Jumaat..' (maksudnya...solat Jumaat Amirul... burn lah...). Baik punya emak! ... he3

Lepas hantar Amirul & Ammar, ambil pula Amin & Amir dari Masjid... & lepas tu menyoping le pula saya di Tesco.... ha.. terlajak membeli lah saya. Tumpu pada beli makanan tambahan & makanan untuk sahor esok... Maklumlah anak2 semua ada... stok makanan mesti cukup.... ....

Selamat Berpuasa Untuk Semua. Jangan terlajak.....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH