HARI KE 11 - HEBAT NENEK..

Salam Ramadhan

Entah kenapa, badan masih beterusan sakit2. Lemah & tak bertenaga. Walau bagaimanapun, menagajar hari ni..... ok. Anak 3F, nampak kesungguhan mereka menerima pengajaran. Tapi anak2 3E.... rasanya daripada awal tahun, hingga sekarang... macam tak nampak perubahan. Tak berikan tumpuan 100%. Asyek berbual semasa cikgu mengajar. DiteguR, sepasang.... pasangan lain pula berbual. Di teguR sepasang lagi... sepasang yang lain pula berbual. Dah kecewa sangat dah.... tapi dek tugas.... tahan aje lah...

Hari pertama sekolah.... macam sama je semua cikgu2... semua kata, cuti kali ni rehat habis. Memang cuti kali ni rasa panjang sikit... sebab.. memang berehat habis!. Hari pertama sekolah, baru sedar... banyak perkara tak disiapkan... Huwah2... tak tidur lagi lah gamaknya.... Insyaallah... nak mulakannya!

Bulan puasa ni... dapatlah balik awal 1/2 jam. Ok le... daripada tak awal langsung.... anak2 Hira balik pukul 1.00. diaorang kena menunggu sikitlah.... Tiba di rumah, suami dah menunggu. Dia bercuti 1/2 hari.... semata2 temankan isterinya menyelesaikan agenda...

Pelan pertama.... korek duit. Lepas tu ke Kedai Telekom. Nak masukkan steamyx kat umah mak di Sg Serdang..... Hebat nenek zaman sekarang. Duduk sorang2 kat kg.... ada streamyx. Itulah keluarga IT. Internet dah satu keperluan.... Ala... bukan mak yang nak guna... tapi anak cucunya.... masing2 tak leh hidup tanpa internet. Dapatlah berhubung dengan anak2 terutama yang kat oversea tu.... Anak buah, Haidar di Mesir dan adiknya Husna yang bakal menyusul Rabu esok. Senang dah sekarang... kalau dulu, semasa abang Mahmud belajar di London.... kitaorang guna aerogram (paling murah)... dan sampai... setelah berbulan2.... kini semua dah dihujung jari je.... Buat Husna semoga suksess.

Berbalik kepada streamyx tadi.... saya ni sekadar tolong daftarkan je. Yang sponser (bayar bulan2) abang Mahmud.... Tapi tak selesai juga... sebab telefon tu guna nama Kak Mahanum .... . Guna jalan pintas.... cari copy ic kakak tu... tanda tangannya macam mane?... he TST lah.... Dah ke Telekom tadi... sempatlah ambilkan borang untuk Wakjir sekali.... ha Wakjir... masukkan ... jangan tak masukkan telefon & internet tu... sok, akak bagi borangnya & ajar sekali caranya.... bayar tipsnye je lah....

Selesai urusan streamyx yang tak selesai tu.... kami ke Mydin cari baju melayu Ammar & kurung Amili . Alamak.. Mulai hari ni 1/9/09...jalan2 kat Klang banyak dah tukar...banyak dah jadi one way.... so, pengguna2 jalan raya ke Klang kena rancang perjalanan dulu ye....

Dah penat pusing2 tu... sakit kepala pun dapat..... so menu petang ni... kena guna kepala harimau lah.... beli kat bazar Ramadhan... nasi tomato 4 bungkus. Dah sikit orang yang tinggal ni... masak pun..... M.A.L.A.S

Selamat Berbuka buat semua

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH