HARI YANG SIBUK

Salam Syawal

Hooooooo... sibuk hari ni. Mula2 di sekolah berlalu dengan tenang je..... sehinggalah datang 2 orang 'giller'... duduk depan saya merancang nak beraya kat umah walau pu tak dipelawa..... diaorang cukup pandai merancang.... siap tempah set menu... nak kambing bakar lah.... dan siap pesan tu.... tak nak laksa.... Lagi.... diaorang pakat2 nak pakai baju raya set lengkap dengan sampin.....Nak macam hari raya sebenar.... dan tambah menambah lagi pelan diaorang... siap nak bawa 10 orang... so kalau sorang bagi salam... 3 kali.... orang rumah tak buka.... dia kata tak payah balik lagi... ada 9 orang lagi untuk ucap salam..... so... 10 0rang X 3 kali... tuan rumah mesti buka punye.... Ada juga cadangan.... nak bawa pemotong mangga kalau saya tak buka pagar.....

Saya dah kata... selepas Asar petang Ahad ni kami keluar hantar anak asrama.... Kalau korang nak datang juga.... buatlah macam rumah sendiri.... masak sendiri... makan sendiri.... kalau susah... bawa makanan sendiri... Tapi diaorang menjawab...siap kata nak escord kitaorang ke asrama anak2 dan balik semula ke rumah... panaskan je apa yang ada..... Paling dahsyat.... nak serbu rumah saya 5 kereta.... memang 'giller'. 'Kalau korang.... buat yang bukan2 kat umah aku.... siap korang....'.

Soalan cepu mas suami ku...... 'mama tak gaduh lagi ke dengan....'tut'.... Malas nak layan... bah, orang 'giller'....

Selesai hal diaorang tu.... balik terus ambik Amirul & Ammar. Tak sempat hantar Amirul solat Jumaat.... sediakan menu makan tengahari.... dan bersama Ammar terus ke sekolah menghadiri majlis perasmian 'Khemah Ibadah'. Kira tetamu VIP tu.... duduk sebelah pengetua......

Pukul 2.30 petang patut masuk mesyuarat pembinaan surau SMKSKI.... tapi kena cabut dulu ke Jeram... ambik anak dari asrama. Hantar diaorang ke rumah & terus ke sekolah ... tunjuk muka dalam mesyuarat surau tu....

5.30 petang.... keluar dari SMKSKI terus ke Tesco cari bahan menu .... malam ni ada tetamu.... Almaklumlah Tesco kan kat sebelah rumah saye je.. Sedang sibuk membelek... mencari.... sambil menolak troli..... baru teringat... urusan dengan anak2 tak selesai lagi..... rupanya terlupa nak ambik Amili balik.... he3... banyak kali dah lupakan kan anak ni.... Terus buat talian hayat kat suami... minta tolong ambik Amili..... Tapi suami masih lagi di pejabat.... lepas magriblah baru si Amili jumpa mamanya ni.... he3.

Balik... kemas barang shopping.... & masak menu mee udang je... untuk tetamu..... . Balik tetamu... terus je cari komputer mencatat di blog... ok. Skarang baru boleh rehat... Ohhhhhhh. Lupa esok ada juga kekawan yang nak singgah rumah sebelum meneruskan perjalanan ke rumah kekanda Roosmawaty Ibrahim .... kira rumah ku jadi R & R lah esok.....

Selamat beraya...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH