GENG BARAAN..

Salam Syawal

Sebelum borak panjang..... Zoom intimewa untuk tatapan member2 baraan...

.
Mat & minah 'rempit'... he3


Pagi2.... baraan.... tapi baraan kat sekolah lah.... Agenda hari ni.... 5'S'.... susup, sisip, susun, sapu, seragam.... Sarapan pagi di Perancis... dengan menu speggeti..... Rehat... di JaWA.... dengan menu soto.

Kyusuk dengan 5'S'- spegetti, soto, satey, sirap, soda...

Tengahari..... ajak beberapa kawan singgah di rumah..... Maaflah tak ajak semua..... set hidangan tak mencukupi. Semua masih barangan plastik. Tunggu anak besar mungkin baru tukar set anggun sikit. Antara guru yang singgah.... Puan Amiah, K.Zah, Zai, Norzalina, Rusiah, Isnainiyaton , Salimah, Jaharah, Rusnani, Rozana, Kak Amanah... pejabat, Asliza & Cikgu Mazlan serta anak2....

Mereka singgah sebelum baraan ke rumah terbuka Puan Roosmawaty Ibrahim... PK Hem kami..... Menu mee kari & laksa.... Saya konvoi dengan geng ramai anak.... Sapa lagi kalau tak cikgu Mazlan.... Saya bawa Amili & Ammar.... angin diaorang tak berapa baik. Dah penat main kat rumah jiran sebelah tadi.... Pergi baraan rumah orang meragam.... Tiba di Rumah Puan Ros... Amili terus meluru ke dalam rumah.... hinggakan saya minta bantuan tuan rumah untuk cari dia.... La rupanya dia main sabun... dalam bilik air..... Bila mak paknya leka borak.... tengok dia hilang dari pandangan lagi...... kali ni senang sikit nak cari.... Cari je kat bilik air.... Sah memang kat bilik air.....



Saya & cikgu Mazlan terus baraan ke rumah Ustazah Hasnah... Mantan PK HEM kami.... Di sini kami jumpa semula geng baraan dari SKI tadi... Menu ais krim, ayam goreng & jagung rebus..... Kak Nah macam tahu je kami datang dalam keadaan kekenyangan.... di rumah kak Nah... Amili sekali lagi hilang..... Tapi.... cikgu Mazlan pun dah boleh agak kat mana.... he3 bilik air le.....


Tak boleh terus baraan.... suami kena gi kerja malam ni.... Nak test alarm .... sebab masa gegaran.... kesan gempa bumi di Indon tu..... alarmnya tak berfungsi untuk arah penghuni ofis tu keluar.... Hai sejak kerja baru ni.... terasa dah ... sibuknya dia.... Sempatlah bawa set menu... untuk dia makan malam ni bersama dengan kawan2....Alhamdullilah.... menu hari ni dapat dikongsi ramai orang......

6.30 petang.... hantar pula Abang Amin ke asrama. Hari ni dia balik sendiri.... ke rumah menggunakan bas. Pandai dah anakku naik bas sendiri..... Maklumlah selama ini... ke mana pergi pun... kami hantar.....

Ok.. masa untuk berehat...

Terus baraan....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH