CUTI PERISTIWA

Salam Syawal....

Hari ni cuti peristiwa sempena Depavali.... yang penting cuti panjang.... Hari ni saya ambil kesempatan mengemas rumah dan mengosok pakaian yang menimbun tu.... naik sesak bilik pakaian tu... sampai si Amili nak cari baju dia pun susah. Tapi dia lah yang selalu buat sepah. Setiap kali saya kemas baju2 dan masuk dalam laci2nya... sekejap lagi.... laci2 dia akan kembali kosong. Bila dia mencari baju.... dia akan bongkar semua sekali baju2nya tu..... penin2...... Sabar je lah.. tunggu dia besar sikit & faham arahan,,, Dan bila lagi besar.... dia pula boleh tolong mamanya....

Pukul 10.30.... melawat rumah terbuka .... he2. Nagoya le.... cari kain untuk buat tudung. Bukan nak tukar fesyen.... saja nak tempah yang labuh sikit. Senang... untuk pakai di rumah atau nak bersantai dengan famili ke.... Di Nagoya Shah Alam... tak banyak warna. Cuba pula di Nagoya Klang.... lagilah tak de. Dapat merayau je lah hari ni....

Kebetulan hari ni puasa... tak de lah nak rayau sangat. Balik... sambung upload gambar & video. Hari ni dapat lah peluang tidur petang yang agak panjang.... Dah lama tak dapat peluang ni.....

Dan yang seronoknya... dapat juga saya menghabiskan puasa enam ni... di masa2 kecederaan ni. Kawan2 lama dah habis. Saya lewat mula..... Banyak juga godaan puasa enam ni. Masa bulan Ramadhan dulu... puasa sebulan macam tak rasa apa2 pun... tapi puasa 6 ni..... letihnya semacam je. Lapar pun terasa sangat. Agaknya bulan Ramadhan syaitan dipenjara.... bulan syawal ni... syaitan pun raya..... Walau macam mana... Alhamdulillah... dapat juga saya menghabiskannya.....

Ok. Jumpa lagi...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH