LAST BARAAN...

Salam 29 Syawal

Semalam, baraan yang akhir... Esok, walau 30 syawal & cuti sekolah.... tapi tak boleh baraan dah. Suami & anak2 sekolah.

Pagi2.... kami sekeluarga santai je kat rumah. Nak rehat cukup2. Semua jemputan baraan pukul 2.00 petang. Memang target makan tengahar le. Tapi dek kerana ada 4 anak yang lebih selesa duduk rumah... kena lah masak juga. Mamanya masak spesial... Nasi beriani.
Hampir 2.45 petang saya ke rumah pertama... Rumah kenalan lama semasa di SMKTIS, Cikgu Nasiroh. Seronok jumpa kawan2 lama.... Cuma rugile.... tak selisih dengan lebih ramai. Rindu kat korang semua.....



Rumah ke 2... Rumah Bos no.2 ....PK Pentadbiran SMKSKI, Puan Amiah. Selisih dengan Cikgu Zai, Rusiah, Ustazah Arbaiah, Salamah & Cikgu Rusnani...... Cikgu Wazir mana?.... Dia suruh tunggu dia, nak baraan sama......






Kami teruskan baraan ke Rumah Roszana.... Menu yang pelbagai.... Termasuk Mee Goreng & Kue Teaw Goreng siap dibawanya tukang masak darin gerai pasal malam... ramai tetamu yang datang. Buat Roszana & Abang Toha.... semuga selamat pergi & kembali daripada Tanah Suci Mekah.

Seterusnya... saya menumpang bu Salamah ke rumah kak Ann Pejabat di Seri Sementa. Saya pergi sorang je. Suam, Ammar & Amilii saya tak bawa ..... Suami kena hantar anak2 ke asrama. Pujuk suami... bawa Ammar & Amili . Bagi susu.. diaorang mesti tidur kat kereta tu.... Cerdik bininya ni..... 6.30 baru selesai BARAAN YANG TERAKHIR

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH