BARU TERASA

Salam

Baru terasa... penat yang amat sangat...
Minggu ni betul2 sibuk ...... 4 hari tidur 4 pagi... siang pula uruskan keperluan sekolah anak2.....

Hari ini ... seawal 5 pagi mengadap komputer .. apa lagi, jadual waktulah.... Pukul 8.00 pagi baru turun dapur... masak mee goreng yang diorder oleh wakjir disamping masak cekodok ikan bilis (bahan masakan kena ikut wakdin pulak... yg tak makan seafood).

Saya bodek diorang, Wakjir, wakdin & Wakmirul..... kerana hari ni minta tolong diaorang kemaskan tempat duduk baru saya di bilik guru tu..... So kena jamu diaorang pakej sarapan pagi & makan tengahari....

Macam lipas kudung masak... janji kul 9.00 kat sekolah... Kita orang ni kan kaya dengan idea memperli & mengenakan orang..... Lambat kan kena sindir & perli... So, try nak tepati masa..... Kul 8.40 pagi mesej dari Wakdin..' Akak sorry... baru bangun...'. Tu dia.....

Pukul 9.30 sampai sekolah.... si Wakmirul pulak mesej ...'Akak, sorry ...baru bangun tidur....'. saya balas mesej... 'sama macam mesej din..'.

So... saya mulakan kerja ngan Wakjir & faridzyul dulu... tolak, tarik, tolak tarik, susun...sapu.... . Tak pedulilah ketua bidang lain ok ke tak ok... rasanya diaorang ok je....'. Lepas susun.. Wakjir & wakmirul tolong pasang skirting, manakala wakdin tolong fail2 & buku. Bertuah saya... punya extra adik2 ni....
Kalau nak ikutkan saya dah kehabisan tenaga sangat2.... dah tak terdaya... Tapi dek kerana kerjasama adik2... boleh ajer...

Terima kasih adik2.... terharu... walaupun cuti, korang nak lapangkan masa bantu akak...

Selesai urusan di sekolah, hantar & ambik anak solat Jumaat....
Masak?.... he hanya panaskan menu semalam....
Lepas tu.... tidur seharian hingga menjelang magrib. Sedar dari tidur macam biasalah, bila suami ada di sebelah.... mulalah merengek .... 'letihlah'.. 'nak milolah' 'nak makan luar lah..'.

Ok set! malam ni makan di Ramai Seafood Restauran. Kerapu steam, tomyan & kailan belacan.... ok gak. Selesai makan malam ni....

Selepas makan, suami tanya..'balik terus ke '. Kali ni memang saya tak larat sangat... lepak sangat2... so, jawapan saya 'baliklah.... nak rehat'.

Ha dah sampai rumah... ingat berehat... tapi capai laptop, buka FB.. apalagi berchating le.... Tapi chating ni realese tension gak... Satu cara berehat

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH