BERAKHIR DENGAN SENYUMAN

Salam...

Wah.. hari ni sungguh memenatkan... Pukul 6.30 pagi dengar mesej... Buat2lah terkejut dengan notis ' Mesyuarat Pengurusan jam 8.30 pagi...' Mesej ni dihantar oleh CELCOM daripada Puan Jamaliah Basri.... SMKSKI...

Hari awal lagi dah bangun... membereskan jadual waktu yang masih belum murni... Lepastu macam lipas kudung le..... masak nasi lemak untuk menu sarapan pagi merangkap makan tengahari anak2. Sambil tu sempatlah gak mengemas sikit rumah & bersiap untuk ke sekolah.... termasuk termenung memilih baju untuk ke majlis Graduasi Tingkatan 6 tu... Wakjir kata tema merun.... Ati kata dia pakai baju baru, anak2 sponser... Ala.. nak baju baru gak untuk dipadankan dengan kasut & handbag baru.... Tak kira la kasut & handbag murah... Janji baru. Biasakan... yang baru boleh jadi pembangkit semangat.... Selak punya selak... baju2 yang banyak tergantung tu.. (sebenarnya tak le banyak... tapi bila baju 8 orang digantung bercampur... susah le nak cari baju.... kononnya macam baju banyak le....). Selak punya selak... he! terkejut, masih ada baju yang belum pernah dipakai... warna pun.... adalah merun sikit. Ha! rasa puas hati juga... dapat ikut tema sama dengan si Salleh... jejaka paling sempoi di Majlis tu......

Siap!. 8.30 mula serius di bilik mesyuarat..... pang ping pung... pang ping pung.... kul 12.00 dah mula gelisah.... pukul 12.30 tambah le gelisah... 12.45 Puan Zai minta izin keluar dulu untuk ke hotel quality... tapi masih ditahan hingga 1.00 petang.... kami yang tinggal... ha pukul 2.00 baru habis.... sholat & makeup sikit... 2.30 ptg baru bertolak .... on the way.... wakjir telefon.... Saya dapat gambarkan betapa gelisahnya orang2 yang menunggu.... tapi! kenalilah bos anda... he3.
Kami kalau nak diikutkan rasa nak terbang je.....

Kesian.. pukul 4.00 petang baru makan tengahhari... pukul 5.00 ptg nak kena keluar dah... sempat kah berabis makanan tu ....

Sesi bergambar.... macam tak seri tanpa Wakjir. Padahal dialah yang tolong susun kerusi untuk sesi bergambar tu... mana2 pelajar2. Suruh bersiapkan diri sendiri pun tak cergas....... Semoga lain kali peka dengan keadaan ye.....

Selepas sholat... sempatlah bergambar tema merun tu di lobby hotel.. maklumlah saya walau tanpa suami masih membawa pakej jurugambar.... rugi tak guna kemudahan yang ada.

Jurugambar berijazah...


Balik... tompang Wakjir & Ati. Kereta saya tinggal di sekolah je... malas nak memandu .... Sepanjang perjalanan... hanya radio yang cit cat & bagi ceramah... penumpang & pemandu... tanpa kata2, melayan fikiran masing2, melayan mata masing2, melayan letih masing.... Namun perpisahan tadi masih berakhir dengan senyuman. Senyuman ikhlas...

Ok semoga jumpa lagi....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH