BERLIBUR DI SUNGAI CONGKAK

Salam...









Pagi2... Wakjir mesej.... 'Akak bangun... siap2'. Terus Call... Ha ke Sungai Congkak kali ni... Aduhai... ngantuk nye... dah lah malam tidur lewat dek FB..... Alangkah nikmatnya kalau lepas tu dapat tidur yang panjang.... Tapi leteran.... si Wakjir.... bangunlah jugak. Ada ke di kata.... 'bayangkan pergi sekolah...' 'bayangkan akak jadi pengetua... kena datang sekolah pagi2.....' Pandai le kau Zir....

Kata pukul 8.00 pg nak bertolak.... kelam kabut le menyiapkan anak2.... Rupanya.. hampeh..... Pukul 9.30 pg baru diaorang sampai..... Sebabnya... 'si Kodin.... pukul 8.00 pagi baru bangun... Itu pun dia terkejut dek mesej wakjir yang dah ready nak bertolak....' Nasib baik Ko Din.... ke'sampaian'an mu masih disambut ngan 'senyuman'....

9.30 pagi bertolak dari Meru.... 11.30 pg baru tiba.... Sesak juga Congkak ni... berpusing2 cari parking....

Ok!... dapat tapak... bina khemah... bentang tikar... baca doa selamat.... nikmati hidangan yang kebanyakannya disediakan di rumah no 22 jalan M.. (Wakjir & Isterinya le...)

Saya teringat juga kerja yang belum siap... bawa juga laptop....
Tapi.... tak nak pikir hal sekolah... nak rehat sepuas2nya... rasanya nak tengelamkan diri dalam air.... agar semua yang membebaankan fikiran... yang mengusutkan fikiran... yang meracaukan fikiran.... hilang... berlalu bersama aliran sungai......

Rasanya dah 20 tahun tak pernah teringin mandi sungai..... Rupanya best giller dapat berendam di air.... tenang..... damai..... ku rasakan.....

Rasanya kul 6.30 baru bertolak balik.... pukul 7.30 tiba di pasar SKI... mencari menu untuk makan malam.... Tapak kami... Ha! rumah no.22 gak lah....

Seronoknya dapat berkompul sekali & menikmati hidangan..... Terutama makan bersama Cikgu Din... Isnin ni dia akan balik Kelantan..... Tak tau rezekinya selepas ni di mana.... Harap2 kami dapat berkumpul lagi....

'Din... semoga kita bertemu lagi.... dapat berkumpul lagi.... Kami memerlukan mu.... & akan terus memerlukanmu...' Kata2 akhir saya buat Din.... sebelum kami berpisah tadi.....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH