MENJELASKAN HUTAN... HUTANG DUIT, HUTANG KERJA

Salam

Pagi... masih menyiapkan jadual kawan baru untuk sekolah nya....

Hari ni suami mc... deman. Tapi dalam deman masih kuat untuk menemankan isterinya ni..... Tempat pertama.. jolok duit di mesin ATM Maybank Setia Alam. Tujuan nya selepas tu... bayar yuran sekolah anak yang beribu... bayar hutang lain2... termasuk lah hutang kad kredit.....

Sempat juga singgah di Bank Rakyat Bandar Klang.... Kononnya.. nak renew loan... dan tampah masa potongan & kurangkan bayaran bulanan.... Kononnya lagi... nak beli rumah baru le... macam bosan je duduk kat umah ni. Anak2 kata... rumah ni banyak binatang.... anai2 yang paling binatang... lepas tu... cencorot.... lipas... dan sebagainya.... Memang pun.. mula2 kabinet ku runtuh... sekarang.... frame tingkap & pintu dah habis gak dimakan anai2....

Tangki air pula bocor... (ni zaman pemaju serah kunci lagi...). Puas dah kami tampal... nampanya tak dapat selamatkan. Tukar baru... kos RM1600. Siannya kitaorang... kena tanggung dek 'kecurangan' pemaju......

Selesai....
Hantar suami balik rumah... dia pun dah tak larat sangat nampaknya..
Dan saya ke sekolah.... melihat bahan yang saya hantar reso... Alamak, bahan yang banyak2 ni sapa pula nak tolong susun. Sempat lah guna mesin sorting tu... tapi sambung esok le..... Ada banyak lagi yang belum bersusun...

Malam...
Jemput barang Abang Amin... jemput barang je. Sebab walau pun cuti 3 hari je... dia dah kena keluarkan semua barang.... Tahun 2010 dia kena tukar bilik. Saya ambik malam ni sebab... ha2... esok tak sempat ambik dia... dia kena balik naik bas... sebab saya nak ke Melaka awal.......

Memandu malam2 bersama Amir ke Jeram tu... memang seram betul. Saya tak biasa. Dah biasa suami yang urus... Tapi dek kerana suami demam... terpaksa lah. Tu pun suami siap pesan.. beli buah & air soya. Mana ada jual buah malam2 buta tu... Air soya di 7 eleven adalah.... Sempat juga lah beli burger untuk supper....

Alhamdulilillah.. pukul 11.00 malam tiba dengan selamat.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH