MASIH CUTI?

Salam

Wah... pagi ni... rasa macam banyak kerja nak buat. Tapi masa ni lah mata ni tak nak terbuka. Pukul 9.00 baru celik sikit setelah dipaksa oleh hati & fikiran.... Bangun... bangun.... bangun Mazidah..

Bangun lah juga.. & masak nasi goreng untuk sarapan anak... selesai...
Siapkan pulak barang2 nak ke Melaka... Masih nak bercuti???????. Walau masa dah suntuk sangat.... & banyak urusan terutama urusan sekolah anak2 belum selesai..... Ah!... kita bercuti berhabis2an... hingga cuti habis.....

Pukul 10.30 tiba di sekolah... sambung menyusun bahan reso... Pukul 11.00 suami telefon mentakan Abang Amin suruh ambik. Sekolah dah lepaskan budak pagi. Dia malas nak naik bas. Oh anak lelaki tu.... Kalau tau tak payah lah mama meredah seram memandu di jalan yang sunyi ke Jeram tu..... Tapi anak... kena lah jemput jugak...

Pukul 1.00 tiba di rumah.... Teringat pulak.. lauk tak ada untuk dimasak. Nak cari lauk... kedai belakang rumah tu ada... tapi... ala nak standard sikit lah ke.. Tesco. Sampai di Tesco... bukannya pergi cari lauk... tapi dok meronda di gerai2 baju yang ada di Tesco tu.... Pukul 2 ptg baru teringat balik umah dan teringat lauk yang belum dibeli.. teringat lauk yang belum dimasak....

Tak beli lauk di Tesco pun.... he3 beli kat kedai belakang rumah gak!. Balik... kelam kabut masak.... pukul 3.00 baru boleh makan nasi.... Ha pukul 4.00 petang baru siap untuk bertolak ke Melaka.

Entah ... masa yang tak cukup ke... atau saya tak pandai urus masa.
Tapi cuti... tetap cuti....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH