PROJEK PENTING

Salam..

Pukul 5.00 baru selesai mengemas ruang bawah. Dari dapur, bilik pakaian & ruang tamu. Kabinet murah tanpa jenama... mengantikan yang lama.... Siap je saya lapik ruang dalam kabinet dengan tikar getah..... baru perasan... rupanya barangan plastik & tapperware banyak yang dibuang oleh suami.... So, kabinet yang dibeli tu... setakan ni kosong le. Tak pe le... kabinet bahagian atas pun... tunggu masa nak dipecahkan... so, adalah benda nak diisi nanti...



Ingat nak bangun lambat. Lepas subuh dapat Mesej Kak Jijah.... 'Yok 5S surau bawah....'. Saya balas..'Boleh, tapi nanti jangan tanya pasal Takwim & Jadual Waktu... baru selesai buat 5S di rumah... ngantukkkkkkkkkkkkkk'
So... bila dah dapat panggilan terus melompat dari katil... Masak2 menu sarapan pagi merangkap makan tengahari & malam anak2. Menu kegemaran mereka. 'Soto!' Siap!. Soto & basuh & jemur baju...... Eh3.... sebelum tu sempat mesej adik2 berdua tu, Si Wakjir & Mirul. 'Bangunnnnnnnnnnnnnn, buat amal jariah.... 5S surau'. Rupanya Wakjir dah keluar rumah... cuma si Mirul masih tak bangun.... Kul.10.30 saya call adiknya si Khai suruh kejut abangnya..... & datang sekolah segera!

Tiba di sekolah... ha! langkah kanan... Jamuan sempena perpindahan & naik pangkat Puan Rozana Pejabat... Ala pindah dekat je.. Sekolah Valambrossa





Lepas makan... ha apa lagi, kerja lah... 5S surau baru. Lokasi: bawah bilik guru. Dulu dewan tertutup. Lihat2 lah sapa mereka... mana saya?. Yang ambik gambar la.... Saya ada di situ gakkkkk.




..

Pukul 12.30. berhenti jap! ada agenda.... ha2 kitaorang nak serbu rumah cikgu Roslina. Dah lama kitaorang (Wakjir le Wakilnya) ngendeng nak makan masakan dia di rumahnya. Bagi bilangan nak hadir 5, tapi yang datang 13 orang (4 kereta). Tu lah lain kali kalau jemput Wakjir.. jangan sediakan makanan sikit2... kena ambik kira kaum kerabat & anak cucunya... Sorry ye Cikgu Roslina kalau keramaian kitaorang tadi buat tuan rumah panek sekejap...





Tamat 5S dalam pukul 5.00 petang. Tu tak selesai lagi. Esok sambung. Diketuai oleh Cikgu Amirul (kerana dia orang yang akan datang paling awal... 'Jaga STPM'.). Lagi pun hari ni dia orang paling lambat datang.... so esok dia kena cover balik lah.....

Tiba di rumah... terus buka FB sambil berehat. ... 6.15 petang pandu laju menuju hotel GoldCourse .... ada 'projek penting'. Makan malam di hotel lah... Kak Sakila kata...' ganti kawanya yang makan luar'. Menu bestnya.....

8.00 malam Kak Sakila.... terus ke Dewan siapkan kerjanya... Ha saya sorang2 kat bilik ni melayari FB & Blog lah...

Sebenarnya 'projek penting' saya ialah... 'besar harapan' saya nak siapkan merangka jadual waktu 2010. Penting kena siapkan malam ni, sebab rangka jadual tu akan menentukan sapa guru sesi pagi & petang yg kemudiannya digunakan dalam merangka agihan tugas guru untuk dimuatkan dalam Tawkwim 2010. Sebab tu saya berada di Hotel GoldCourse malam ni.... Minta kebenaran ngan suami untuk privasy bagi menyiapkan kerja isterinya ni.... Terima kasih bang kerana memahami..... Inssyallah ma akan gunakan peluang ini dengan sebaiknya...

Tak lupa terima kasih pada yang kawan2 yang mengerti.........

Jumpa lagi...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH