REHEARSAL

Salam...

Kul 3.15 dikejutkan oleh sms... 'Kak siap kak... jap lagi kitaorang datang ambik...'. Ha! marah betul saya... ye lah saya ni bangun tidur bukan boleh terus bangkit dari katil..... biasa ambik masa 1/2 jam mengelamun dulu nak bagi betul2 sedar diri.... . Setiap pagi.. sebaik je sedar dari tidur... saya kejut suami bangun & bersiap dulu.... Lepas 1/2 jam baru saya turun dari katil...

Dalam pada dok bengkek dalam hati tu ..... bangunlah gak.... Si Din, siap bagi tau ' akak mandi cepat sikit.... saya sorang mandi lama tak pe...'. Ye lah semua orang tahu... Cikgu Din tu kalau masuk bilik air... memang pakai banyak jam... (berjam2 lah maksudnya..). Huh! pandai nak nasihatkan orang mandi cepat... aparahhhh.

Kul 3.50 petang diaorang sampai... Ha! tu dia, 2 kereta jemput saya.... Cikgu Din & Mirul 1 kereta... Wakjir & anak2 1 lagi kereta.... Saya & suami ni sebenarnya ada komitmen lain... kami kena antar Abang Amin balik asrama... nasib baik abang Amin nya ok ... dia setuju balik malam... sebab abah & maknya sibuk... Abah g shooting pengantin & mamanya pula nak pergi rehearsal....

Sebenarnya saya tak pergi ke rehearsal tu pun tak pe... saya bagi je lah kamera tu kat diaorang...Tapi diaorang nak juga akaknya ni ikut... Nak ketuk akaknya ni lah tu..... Dah lah kamera, Video cam & LCD pinjam saya punya...., makanan AJK tu(Ajk fotografi & cenderahati le..) pun saya kena taja.... aparahhhhh.

Pukul 6.30 selesai sholat asar di Surau Quality Hotel tu... ha! minum petang lah kami.... Kan saya dah kata.... kena sponser diaorang tu....

Pukul 7.30 kitaorang bergerak ke Masjid Negeri Selangor.... Hu yooo. Sholat kat Masjid Negeri tu....
Bukan apa... sebenarnya nak ambik Kakak Mira balik dari Kem... Aduh! mana nak cari... terpusing2 mama ni mencari ..... Lenguh sungguh kaki ni..... 'Op! macam Jejak Kasih lah pula... setelah ke hulu ke hilir... baru jumpa anak sendiri...'

Selesai urusan..... balik rumah. Cikgu Din & Mirul berunding pulak ngan suami... hal Kamera.... Depan rumah je... 'Maaf makan malam tidak disediakan..'.

Balik ... terus buka FB... penat kan... kena lah rehat. Dan FB satu cara berehat... Sempatlah chat ngan Ustazah Noriati.... ngumpat suaminya yang tak sampai2 rumah lagi... Sempatlah bagi dia jawapannya.... Why... he3. Lepas Ustazah... Sambung Chat lah pulak ngan Cikgu Din.... Borak lagi....

Aduh! terasa penat... pe lagi... teringatlah suami yang dikasihi... 'bang urut kaki bang... lenguh lah... (lakonan mesti hidup klu nak minta di kasihani... he3). tapi memang lenguh kaki sangat3.....

Tu lah hasil rehearsal .....
ok Bye... Salam

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH