TIDAK SEIMBANG....

Salam...

Alamak... saya ni rupanya alergic makanan yang gatal.... macam udang, sotong, kerang, ayam & daging.... Huwah... huwah... huwah......

Lepas balik dari Sungai Congkak ..... balik tu... tangan mula menggaru... naik bengkak & kemerahan pergelangan tangan.... Bertahan lah pulak... Tapi tangan tak henti menggaru... memang gatal sungguh2 gatal... Ini kes makan satey lembu & ayam kat umah wakjir le...

Semalam saya pergi ke kedai ubat sengsei... dia bagi ubat sapu & ubat makan 2 jenis, makan 1 bji setiap 4 jam. Dek kerana takut tangan hanpir luka.. dek kerana digaru... makan le ubat tu... Waaaaaaaaaaaaaaa... Macam lebih dos!. Lepas beberapa ketika... badan saya mula tak seimbang. macam orang hisab candu je.... terhoyong hayang...... mata pula... terus kuyu.... berat.... beratttt... apa lagi tidur memanjangggggggggggggg. Dari hari semalam hingga hari ni... tidur manjang..... Nasib baik le.. semalam suami balik kampung dan hari ni suami kerja pulak..... so... tidur aje lah saya... makan anak2... apa yang ada aje lah. Memang tak boleh nak bangun... macam terawang.. awangan je...

Mungkin saya dah lama ngidap ni.... Bila makan makanan gatal.. mulalah.. mata gatal, hidung gatal, pipi gatal, dalam telingga gatal.... Saya ingat ia ada kaitan dengan penyakit asma saya... so saya bertahan je lah..... Bila saya jumpa doktor pakar... dia bagi saya ubat hidung yang cover sekali gatal2 mata, hidung tu... so, untuk sekian lama... ok le. Ni dah berapa bulan saya tak melawat doktor pakar tu.... ubat dah lama habis... mula lah penyakit tu datang balik.... Kali ni rasa teruk sangat... dari tangan naik kemuka dah.....

Esok suruh suami buat appointment dengan doktor pakar tu. tapi suami kata... rasa2 hujung tahun ni... doktor2 mesti bercuti.... Aduh! pengsan saya....

Betul pun! doktor tu bercuti hingga 5 hb Jan 2010......

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH