WINDOW SHOPPING... IKEA

Salam...

Pagi2.... macam biasa ngadap komputer. Sambil menyiapkan kerja2 sekolah... sempat chat dengan kawan sekolah lama di FB. ...

Menu hari ni... nasi lemah je. Ok le tu . Boleh pakej sampai tengah hari....

Pukul 1.00 tengahari... ha sempat siapkan menscan & kemaskan soalan PMR tahun 2009... So. Nanti buka sekolah... awal pembelajaran.... boleh lah borak sikit pasal soalan2 PMR Geografi....

Pukul 2.00 petang... bagai dijanjikan... Saya, Wakjir & Noriati.... menuju je IKEA. Window shopping ..... Kami ni bukan tau sangat jalan ke IKEA tu... selalu bergantung kat suami je....

Tapi kali ni... redah aje lah... Ala bukan tak boleh baca signboard. Ha! pandai baca pun... he3 sesat gak lah sikit... Tapi tak jauh le nak patah balik......
Sampai di IKEA... kami pusing2 di Ikano dulu... sempatlah buat sticker nama untuk Ammar, Amili & Amili. Ammar geng Cikgu Wakjir..... Gambar Ben 10. Macam budak kecik lagi ko Jir..... Tapi tak pe lah.. senang nak faham jiwa kanak2 nanti....

Hajat kami sebenarnya nak beli Frame gambar. Dah si Wakjir tu asyik merengek... frame gambar dia tak cukup ... Dia nak suruh abang belikan le tu... Tapi abang kata.... 'pergi sendiri lagi senang... tahu apa cita rasa...'. So... alang2 nak habiskan cuti sekolah dengan mengelak fikir hal sekolah... merondalah kami..... Cuci mata.. tengok kelengkapan2 dari dapur, bilik tidur, ruang tamu... dan sebagainya. Naik lenguh lah kaki ni.....

Saya beli frame gambar je... nak abadikan gambar2 yang suami ku ambil. Wakjir... selain beli frame.. he3 dia beli kotak... Nak buat 5S katanya. Dan satu lagi dia kata..' cari idea (ilham)...' Nak decorate rumah dialah...

Yan... kat Ikea ni kita orang asyik sebut nama Yan je... Ye lah yan kan suka ke IKEA. Tapi kami tak ajak.. sebab ... alasan biasa le... 'takut... hubby tak cuti...'. He3 jangan marah Yan. Tapi... Wakjir dah nampak rak kaca untuk pameran... Dai nak suruh yan beli nanti.... Tunggu lah dia merengek kat Yan nanti....

Pukul 5.00 bertolak balik.... Alamak, jalan nak pergi... saya tau lah gak. Tapi balik.... tak khatam lagi..... (memang kelemahan saya... susah nak cam jalan...). Ikut je lah... mana kereta bawa.... Ha!. Masuk tol Pencala Link.... ayo...yo... Jalan nak ke Sungai Buluh tu.... Nasib baik nampak signboard Klang-Ipoh. Ikut je lah... Rupanya... macam serupa keliling pinggir Kuala Lumpur dulu baru nampak jalan pulang. Rehat di RR Jejantas Sungai Buluh. Yang paling saya ingat tentang RR ni ialah.. janji Yan nak belanja kitaorang makan Satey Kajang.... 'Eh Yan... ada satey Kajang lah Yan.... janji nak belanja dulu2 tu... kira halal aje ke... he3'. Tapi waktu tu selera bukan satey atau ayam goreng... Ha! makan nasi & mee le....

Tiba di rumah... he# hampir kul 7.00 malam... suami ku yang keluar ofis (ofisnya dekat ngan IKEA jugak le...) lambat dari kita orang sampai dulu...

Huh! letih yang amat2 sangat..
Tapi malam.. suami ajak kuar.... bertahan lah juga..... sebelum keluar.. suami tanya...'tak penat ke...'. isterinya ni jawab...' Tak, janji tak payah masak kat umah..'. Ha! makan kat luar le jawapnya...

Ok Bye...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH