HARI PERTAMA PERSEKOLAHAN...

Salam

Hari pertama sekolah..... Tak tercapai azam.. nak datang awal ke sekolah... 7.20++++ pagi gak sampai. Ye lah berhantar kan.... jadi kena tunggu semua anak siap baru boleh bertolak dari rumah... bila tunggu menunggu ni lambat lah jadinya... nasib baik sempat ke garisan penamat sebelum garisan menjadi merah...

Di sekolah.... macam biasa lah hari Isnin.... giliran buat relif. Tapi tak buat pun.... sekolah tak berjalan seperti dirancang.... Hujan turun, so perhimpunan tak dapat dijalankan... so, tak tahu... waktu2 yang perlu direlifkan... so, lepak dululah kat bilik guru...

Ha!... masuk bilik guru.... Wah! berserinya meja ku... Ada jambangan bunga yang digubah cantik sempurna.... Hadiah Wakjir, Noriati, Aryanti, Mirul & Redhadudin.... Mazlan kata... 'orang2 kanan Mazidah, Geng gi berlibur....' Ok lah tu... untung ada orang yang sudi menjadi sahabat baik ku... teman seiring jalan...

TERIMA KASIH ADIK2.... SEMOGA SERINYA JAMBANGAN TU... SENTIASA MENYERIKAN PAGI KU DAN TERUS BERSERI2 SEHINGGA TAMAT SESI PERSEKOLAHAN... DAN SERINYA SAMBUNG KE ESOK.... DAN ESOK..... DAN ESOK... DAN TERUS ESOK... TERIMA KASIH SEKALI LAGI.....

Masa P&P.. dimulakan dengan kelas 3K. Alhamdulillah.. sejuk juga hati. Lepas tu.. masuk pulak kat 3J... yang ni hangat sikit.... tanya .. apa yang diaorang belajar tentang Malaysia, masa tingkatan 2 .... satu habuk pun tak tau. Tanya pula... sapa yang ngajor masa tingkatan 2... sorang pun tak tau sapa nama cikgu... hampeh... So, apa lagi mula menyingga lah cikgunya ni.....

Mula2 masuk kelas... kena kenalkan 'diri ini siapa...'. Bukan setakat tahu nama... tapi kena tau cikgu ni macam mana...patuh diaorang... tunduk lah cikgu ni.... engkat diaorang..... silap2 mahu melayang pelempang ni.....'. He garang tetap kena garang.... tapi garang cikgu ni boleh dibuat kawan.....

Pukul 1.40 dah siap2 menunggu masa balik... Tunggu suami di pejabat. Hari ni kan saya berhantar... so balik pun berjemputlah..... Siap pesan kat suami...'datang cepat, tahun ni azam... nak balik on time...' Tapi cikgu Zaurah kata... 'boleh ke...mula2ni boleh lah cepat...... nanti kalau dah banyak kereja......' 'Tau tak pe!'

Petang... gi melawat pejabat TT Jaya... tanya2 le kot ada peluang lebih baik... beli rumah di SKI.... Tapi nasihat diaorang... 'harga rumah (rumah 2nd hand kat Taman Gemilang SKI) rm205,000 tu murah... beli lah'. So.... suami telefon... confirmkan 'kami jadi beli rumah ....'. He3... Insyaallah... kalau ada rezeki.... 'kita bakal berjiran Jak.... Jir....'

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH