BILA ANAK2 NAK BALIK ASRAMA...

Salam

Hari ni sambung buat 5S. Tak berapa sihat... selsema & bersin2... jadi kerja mengemas tempat yang berabuk, memakan masa ... buat perlahan2.... Alhamdulillah... 10 tong palstik yang dibeli semalam dah penuh diisi dengan buku2 yang belum nak dibaca semula... dan disusun dibawah tangga... he3 macam siap2 nak mengemas rumah je....

Selesai mengemas rak buku & stor bawah tangga... kemas pulak bilik pakaian.... pastikan ia teratur. Maklumlah.... nak buka sekolah ni.... tak nak kelam kabut cari pakaian pulak nanti....

Hari ni anak2 balik semula ke asrama. Sunyi balik le rumah ni... Sebenarnya ada ke... tak de ke anak2 asrama tu .. rumah ni macam tu jugak... diaorang ngadap komputer sambil earphone melekat di telingga.... tak berdetik.... Hanya Adik & abang Ammar je... yg sentiasa memecah kesunyian...

Anak2 patut balik asrama pagi... sebab ibu bapanya wajib dengor taklimat... tapi abahnya ngelat sikit..... ditambah pula anak2 yg keberatan nak balik awal.... masing2 dok releks je... ha! petang... bila dah dah nak balik... barulah kelam kabut.... ha banyak le barang yang tinggal tu... Mamanya pun sama... barulah nak jahitkan lencana... bila dicuba baju si Amir.... ha! 'lobok' orang jawa kata. Besar sangat2 le.... punya lah lama beli tak di'try'. Bila dah nak ke sekolah... nak buat cam ne...enalah si Amir tu pakai pakaian lama abang Aminnya.... seluar baru yang dibeli pun dia tak bawa.... ha, pakai pakaian lama le tu.... Tu lah anak2 ku... tak kesah sangat .... pakaian lama pun diaorang tak kesah... janji ada.....

Bila 'time' nak hantar.... satu hal. Kereta Myvi tak muat... Ye lah... barang macam orang nak pindah.. dengan baldi, hanger, bag pakaian... dsbnya...so mamanya tak ikut ngantor..... Dapatlah mamanya menyudahkan kemas rumah......

Malam.... gi pulak rumah kawan.... tunjuk ajar cara nak guna sistem jadual Waktu JAWS....

Oh hari yang meletihkan...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH