CUCI MATA...

Hari ni rasa macam penuh kebosanan.....

Bangun pagi... mood dah tak berapa cantik.... rugi je... malam tadi tertidur di Sofa je... buat sakit badan je..... sedar 6.30 pagi....
Pun macam tu... tugasan di rumah kena dilaksanakan juga.... Mula dengan mengemas rumah yang memang nyata bersepah... baru separuh jalan... blackout pula... so, terbaring je lah... tak boleh buat apa dalam gelap ni... Macam faham je... pemilik badan ni agak muram memulakan hari ni.....

Bila suami selesai mandi... borak2 ngan suami sebelum dia ke kedai membelikan sarapan & lauk tengahari....

Sambil tu saya menggosok pakaian yang menimbun... secara beransur2... ( buat sikit rehat... sambung lagi... rehat lagi...). Selesai tu... Saya masak makan tengahari dengan menu yang simple aje.

Selesai masak...saya membersihkan peti ais... . Rupanya dah lama gak saya tak membersihkannya, maka banyaklah makanan2 lama yang tesimpan... bila dah dibersihkan ... alamak tak de benda dalam peti ais ku kecuali makanan2 dingin beku seperti nugget, hotdog, yang banyak... Nampak betul saya sekarangnya dah jarang masak.... tu tak de stok sayur2an & lauk dalam peti ais tu...

Selesai tu.. saya menjahit seluar anak2 yang banyak koyak..... sambil berFB..... Sambung pulak.. membasuh baju2 batik ku yang tekumpul banyak tu.. Maklumlah .. baju batik kena basuh menggunakan tangan je.... Nak cari mood nak basuh tu... Mood tu baru jumpa tadi....

Selesai urusan di rumah.... minta izin ngan suami nak meronda sorang..... bosan alasan saya... Sekarang ni macam ni lah keadaan kami... kena keluar asing2.... Malas nak bawa anak2 kecil tu. Malas nak layan kerenah mereka. Dan hari ni bergilir... Mula2 suami kuar cari sarapan. Tengahari suami kuar gunting rambut. Petang dia kuar lagi isi gas keretanya dan basuh kereta....

Dan saya.. yang tak sempat tunggu dia balik.. tinggalkan 3 orang anak tu jaga diri sendiri di rumah.....

Kemana saya... Lokasi pertama.... Shah Alam Mall. Pas tu saya gi pulak Jaya Jusco... Lepas tu saya singgah pulak di Carefour... memang cuci mata untuk realease keboringan ni....

8.00 malam... bau saya tiba di rumah....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH