HARI KE 2 SEKOLAH

Salam

Hari ke 2 ... masih terasa bersemangat.... Azam masih terus diusahakan... Azam nak datang cepat & balik on time....

Hari ni masuk kelas 3C & kelas 3E.... Budak2 masih belum tunjuk taring le kot.... nampak baik je.... Cikgunya le yang dah tunjuk taring.... ganas!. Tak bawa buku latihan... 2X cubit. Tak bawa buku teks... 2X cubit. Tak buat kerja... 2X cubit... Memang cubitan serasi dengan ku. Tangan ni le senjata yang aku ada... Nak bawa rotan.... nampak benor aku ni ganas... (sebenornya tak boleh bawa rotan... tapi saya tak nak bawak pon... takut hilang kawalan....) Ok. Kelas berjalan lancar.... anak2 nampak macam paham je... ye lah... baru2 ngajo. Cikgunya ni ajor sikit je... boleh lah dapat... tapi sok lusa.... tak tau le....

Rehat... macam biasa makan ngan adik2.... Wakjir & Yan... Mirul tak mana tah.... Sedang asyik berborak..... 'peringatan mesyuarat.... oleh PKP....' Apa lagi bersegeralah bergerak. Dan... macam biasa.... 'asyik lupa je... bang tangan baru ku ....'

Ha... mesyuarat....1 jam... 2jam... 3jam....4jam..... 5jam... Ha pukul 4.00 baru bos sedar nak lepaskan kitaorang dari bilik mesyuarat tu...... Jelous sangat bila... kul 2.00 petang tu nampak... Wakjir & Yan... beriringan balik.... Ye lah.... akak pun nak balik gak.... elergik lah lama2 kat sekolah ni.....

Sian anak2.... kelaparan, masing2 menunggu dijemput. Sian kat diaorang... balik tu singgah kat KFC beli nasi kegemaran Ammar..... berselera betul dia. Dia nak nasi ngan sopnya je.... Tak yah Ayam!. Ayam... mamanya lah yang makan....

Petang.... baring2 teringin nak tidur... tapi banyak benor difikiran nak dibuat. So! siap2 gi Tesco... beli lagi 10 tong plastik. Kali ni rasa nak 5S stok atas pulak... mana lah tau... kalau jadi pindah nanti.. senang le sikit... he3 berangan!. Bukan apa... waktu tengah lapang ni.... nak mengemas lah sikit2. selalu sibuk memanjang....... Lagi pun Amili dah masuk nesery ofis abahnya... so, lapang sikit lah... kurang tugasan mengasuh & menjemput Amili.....

Tapi.... balik Tesco dah penat... tak mengemas pun... kena tunggu hujung minggu le gamaknya......

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH