JADI WAKAF.......

Salam

Semalam... Ammar nak macam budak besar yang lain di Hira tu... Kebanyakkan pelajar pakai baju 2 lapis. Dalam baju T dan luar baju sekolah. So selepas sekolah.. diaorang buka baju sekolah dan tinggal berpakaian T sahaja...

Si Ammar... pun bawa bekal sepsang baju... selepas sekolah dia pun tukar baju sekolahnya dalam tandas....

Bila saya ambil dia.... saya nampak dia dah tak berpakaian sekolah lagi... terkejut juga. Tak tau pulak dia bawa baju spare.... Saya pula sekadar bertanya... 'tukar baju kat mana...' Tak pula bertanya ...' mana baju sekolah..'.

Tiba di rumah.... petang... tanya mana baju?... Alamak! dia tak ambil baju dia di tandas sekolah tadi.... Ha nak kata apa... saya pula kena siapkan jadual... & tak sempat nak pikir / bertindak ..... Cuma berharap ... sok baju tu ada lagi di situ....

Pagi tadi... abahnya jenguklah tandas tu... Hampa! baju dah tak de.... tandas dah bercuci... Sekolah tu memang banyak budak2 tertinggal baju... biasanya baju yang tidak dituntut akan dicuci oleh guru dan disimpan di bilik sakit .... untuk persediaan murid yang sakit termasuk muntah... terkecing dan sebagainya... Boleh lah kanak2 yang sakit dipinjamkan sementara baju2 tu...

Hari tu Ammar borak ngan Wakjir, dia kata 'rumahnya banyak, ada 6'. Dia juga cakap '... alat tulisnya ada banyak kat rumah...'. Agaknya dia ingat mamanya ni kaya... tu yang dia tinggal2kan ikut suka dia..... Pada Wakjir ... jangan pula macam Ammar ye... 'ingat mama Ammar ni kaya .... dan kau pun..... '. he3 jangan marah Wak...

Ha! jadi wakaflah baju anak ku tu.... Waaaaaa........

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH