KERJA UNTUK SEKOLAH?.....

Salam

Hari ni kena bangun awal... sebenarnya kul 5.00 pg memang time bangun tidur saya... tapi malam tadi.... sukar nak lelapkan mata... kul 3.00 pg baru lelap.... tidur pulak disulami ngan tangisan2 Amili yang tak tak sihat... jap2. Nangis... Jap2 nangis.... 'nak tidur ngan abah.... nak tidur ngan abah... nak tidur ngan abah....' Begitulah anak2 kalau tak sihat.. ayat tu je lah diaorang akan ulang2.... So bila jam berbunyi... rasa macam terlalu awal lagi le.... memang tak leh buka mata langsung.... lastnya kul 6.00 baru bangkit dari katil dengan terhuyung hayang......

6.30 pagi ... hantar suami ke rumah kawannya di Shah Alam..... sebab dari situ dia akan menompang kawannya untuk ke KLIA.... Suami ku tinggalkan aku untuk melancong ke Indonesia...... Tak pe lah .. dah minat dia untuk berfotografi di sana... Mesti kali ni dia akan rasa kureng sikit... Ye lah, selalunya kami le jadi model2 dia.. kali ni.. agaknya hutan, gunung, sungai, yang menjadi modelnye... he3. Harap dia enjoy & selamat dalam perjalanannya....

Selepas tu.. saya pula memandu menghantar anak2 ke Hira Batu Belah... Macam biasalah... fikirang asyik menerawang semasa memandu.... ha... terlajak... kena lah buat u-turn balik.... panik & kelam kabut le.... bahaya betul....

Selesai hantar Abang Ammar & Amirul.. terus ke sekolah.... Alamak... waktu kecederaan... berlari2 anak menuju licik... dengan sokongan PK 1... 'cepat... cepat...'. Alamakkkkk 7.21... orang pertama merah pagi ni.... Frust sungguh. Lebur cita2 'tak nak lewat' tahun ni.... geram sungguh!. Apa nak buat... terus minta izin ngan PK1 .. nak kuar kejap hantar Amili ke rumah ustazah Noriati... terpaksa! cari pengasuh untuknya... Biasanya Amili ke nesery ofis suami... bila suami cuti.. tak de pilihan lain le.... Yang baiknya Amili ke nesery abahnya.... mamanya ni rilek banyak le... sebab 7.00 malam baru dia sampai rumah... tak yah saya pening kepala,,, mengurus dia. Yang buruknya... macam ni le.. bila abahnya outstation..... Kena lah cari ibu & bapa angkat tuk mili.... He2 Terima kasih Ate & Wakjir...

Pukul 10.30 pg Atie datang bersama Amil... huh! nyampah tengok MIli.. ade ke patut dia peluk erat cik Atienya dan tak nak ikut mamanya..... itu baru kejap... agaknya kalau lama si Atie jaga... mahu tak nak ikut langsung mamanya ni.... Ye la mama tau.. mamanya mana reti jaga anak... . Bukan tak reti... bukan malasa... tapi dah abahnya tak pernah melepaskan peluang menjaga anak2 kecil tu... he3.. alasan!.

Selesai makan .... Saya memulakan kerja2 menghias bilik ketua bidang... Tak pe lah saya yang memulakannya.. mungkin boleh menarik minat member yang lain untuk bersama2 saya nanti.... Alhamdulillah... Wakjir sentiasa bersama saya... dialah yang sebenarnya banyak melakukan kerja2 menghias tu dari saya.... Terima kasih Wak...

12.30 tengahari... Alamak bosannya .. kena masuk mesyuarat kajian tindakan... Si Amili... terpaksa lah ayahde Wakjir jaga.... hu! rupanya si Wakjir lari dari mesyuarat ye... Dia tak bagi tau pun dia pun kena hadir mesyuarat tu... Saje je dia guna alasan untuk menjaga si Mili.... Tak pe lah Wak... Insyaallah akak bantu nanti Wak.... itu janji kita kan.... 'kita akan harungi bersama... kita akan sentiasa bersama untuk bantu sama sama lain... untuk mudahkan satu sama lain..'. Akak tetap ingat dengan janji tu.....

Pukul 2.00... ha macam biasa balik awal... terus ambil anak2 di Hira.... Mili.. naik kereta je.. terus lentuk. Letih sangat dia... ye lah badan masih tak sihat.... lagi pun.. di sekolah tu lah masa tidur dia... ' Tapi sian sungguh tengok keadaannya yang nampak sangat tidur kerana keletihan sangat....

Macam biasa beli nasi ayam & laksa untuk anak2 berdua tu.. La ingat Ammar masih suka nasi Ayam.. rupanya hari ni nasi ayam bukan seleranya... ' ma, Abang Ammar nak makan nasi putih dengan telur ancur.....' Aduh.. duh duh.... Tak sampai hati... masak kan lah juga.....

Melihat si Mili masih lena... . saya pun ambik peluang ke Klang... mencari polistrin floresent.. untuk buat hiasan di bilik mesyuarat.... Patutnya itu tugas Wakjir.. tak pe lah, dia dah banyak menolong saya... kali ni saya tolong dia... saya nak siapkan cepat.. mana2 yang boleh dibuat dulu di bilik mesyuarat tu.... Selesai Klang... pergi pula kedai reben... maklumlah kerja memborder softboard tadi... tak selesai dek tak kecukupan reben...... Selesai...

Petang.... di rumah... tidur hingga magrib nak ke hujung.... cover tak cukup tidur malam tadi...... dan malam ni... mulakan dengan menulis blog..... sebelum membuat satu persatu... kerja2 yang dah saya tuliskan di papan notis rumah ku... hampir 20 kerja... semua tu kerja untuk sekolah!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DOA UNTUK ANAK-ANAK

DOA UNTUK SAHABAT

AMMAR ORENTASI KE SEKOLAH